Ga naar inhoud

PC sart maar het scherm valt steeds uit


Aanbevolen berichten

Ik heb een ACER MC605, 1tb Harde Schijf, 1giga videokaart.

Mijn PC start normaal op, maar tijdens het opstarten verschijnt er op mijn scherm (no signal).

Ik heb al vanalles geprobeerd, ook eens getest met een andere video kaart.

Ik heb een speciale muis met hier en daar licht en ook dat werkt niet (of beter gezegd geeft geen licht meer

en op mijn andere PC wel.) Ik moet wel eerlijk zeggen ik heb hier en daar eens een kabeltje verplaats, maar

daarna weer terug geplaatst.

Is er iemand die mij kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

basic: doet die monitor het wel op een andere pc?

monitorkabel al eens verwisseld?

Ik heb zopas de monitor getest op een andere PC & krijg ik wel beeld te zien (das raar). Waarom doet hij het dan niet meer op mijn windows 8?

Dus ik bedoel door deze test dat ik de melding ('no signal' niet krijg, maar op de 8 wel).

Wat kan ik doen en wat zou het probleem kunnen zijn)?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles getest zoals je zei. De monitor doet het prima op een andere PC. Monitor kabels heb ik al eens verwisseld zonder effect. Heb ook al eens een andere videokaart gebruikt ook weer geen effect.

Wat me ook opvalt is dat de 'laser' van eender welke muis ook niet oplicht. Op de andere PC (een windows7 trouwens), daar werken de muizen wel.

Maar ik vrees er ook een beetje voor dat ik misschien een aantal kabeltjes vanaf de harde schijf enzo verkeerd gekoppeld heb, je weet wel (p4, p5,) etc...

Maar ook dit alles heb ik uitgeprobeerd. Was er maar een foto op het internet met een duidelijke weergave hoe de kabels moeten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo vertrouwd met windows 8(.1), maar in windows 7 komt het vaker voor dat het beeldscherm uitgeschakeld staat.

Ga naar "instellingen">pc instellingen wijzigen>Pc's en apparaten (of iets gelijkaardigs).Kijk als het beeldscherm van je monitor weldegelijk is ingeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog iets wat ik vermoed waar het kan aan liggen! Misschien is mijn moederbord stuk want mijn muis & toetsenbord zijn via USB aangesloten, en wat ik merkte was dat mijn toetsenbord lichtje niet aangaat & mijn muis heeft hier en daar speciale lichtjes, maar beiden werken niet meer (geen lichtjes dus), ik heb ook een andere optische laser muis geprobeerd met het zelfde resultaat (geen laser lichtje of gewone lichtjes te zien, plus heb ik ook geen geluid meer! DAAROM gaat mijn vermoeden ergens uit dat misschien mijn moederbord stuk is omdat al die onderdelen gekoppeld zijn aan het moederbord! Misschien komt het ook daardoor dat het scherm ook geen signaal krijgt, net als het toetsenbord en muis (meerdere malen getest trouwens).

Want als ik alles aansluit op mijn windows7, werken lichtjes laser beeld etc... perfect. (iemand een idee)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.