Ga naar inhoud

PC start op, maar geen beeld


Thedarkness

Aanbevolen berichten

Dag beste forumleden,

Ik zit hier momenteel in een vervelende situatie...

Ik heb hier een Alienware x51 van een vriend. Hij vroeg me of ik een back-up van zijn systeem wou nemen, zijn systeem eens wou opkuisen, een anti-virusprogramma installeren, ... en nog wat van die zaken. Heel onschuldig dus in feite. Nu, zijn systeem zit vol Malware en de PC is ondertussen enkele jaren oud (2 jaar denk ik). Daarom besliste ik om allereerst eens een Speccy logje te maken, etc. etc... en daarna ADWcleaner over zijn systeem te laten runnen. Na het proces moest de PC gereboot worden om het proces 'af te ronden'. Vanaf dan heb ik niets meer gezien dat met de PC te maken had op het scherm, enkel 'zwak of geen signaal'. Ik heb andere kabels geprobeerd, op een andere monitor aangesloten (zowel HDMI als VGA), GPU reeds uitgenomen en teruggeplaatst, een aantal keer gereboot, maar steeds hetzelfde: De PC start op maar geen beeld... Ik dacht zelf eerst aan een moederbord probleem, maar ik hoop ten zeerste van niet...

Daarom dat ik eens beroep doe op andere forumleden, misschien dat anderen hier al ervaring mee hebben of mensen die nog andere ideëen of raad hebben.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is het 'm nu juist: bij een kaduke voeding lijkt de pc op te starten, maar er is alleen sprake van draaiende fannetjes en brandende leds.

zo'n voeding bestaat uit meerdere circuits namelijk.

dus is van belang dat we vaststellen of de hd draait en dat je bijv. de normale geluiden hoort.

als de monitor wel aangeeft 'geen signaal' wil dat doorgaans zeggen dat ie wel een puls krijgt, maar verder niks vanm de pc verneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal ;-)

Dasle: Neen, de eerste 3 seconden de fans die je even hard hoort blazen, daarna verminderen ze maar blijven wel draaien. LED's blijven én branden inderdaad. Hopelijk ligt het inderdaad echt aan de voeding in dat geval. Heb ondertussen ook al wat slechter nieuws gelezen op het internet: nu ik erop let, ik hoor 1 biepje na 2 seconden van het opstarten van de PC.

Volgens deze site is dat niet zo'n nieuws...

Het eigenaardige is, is zoals eerder vermeld, dat ik hem nog heb kunnen gebruiken (dus beeld werkte nog) 10 minuten vooraleer ik de PC terug heropgestart had. Ik deed dus een ADW scan, systeem raadde me aan om herop te starten, en toen opeens niets meer... Wilt dat nu eigenlijk ook zeggen , als dit niet meer op te lossen valt, dat de oorzaak bij mij ligt ? ;-) of hebben de vriend en ik gewoon dikke pech, net dat zijn PC bij mij staat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de eerste 3 seconden de fans die je even hard hoort blazen, daarna verminderen ze maar blijven wel draaien.

Dit lijkt er wel op te wijzen dat de BIOS doorlopen word want de snelheid van de fans word door instellingen in het BIOS geregeld.

De grafische kaart heeft een eigen BIOS maar ik zou eerst de geheugen latjes eens uit hun slot halen en nadien terug plaatsen.

Het gebeurt wel eens dat een slecht contact zulke gekke dingen veroorzaakt.

Dat je ADWcleaner gebruikt hebt staat hier los van zelfs zonder besturingssysteem of zelfs zonder HD zou je beeld moeten hebben.

Toen de pc wel gewoon opstartte, gaf deze toen ook een BIOS biep of heb je daar niet op gelet en weet je het niet, anders vraag eens aan je vriend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dasle,

De RAM geheugen latjes verwijderen heb ik nog al gelezen en zelf nog niet geprobeerd. De GPU heb ik wel reeds verwijderd maar heeft niet tot een oplossing geleid. Dat is zoiezo het eerst volgende wat ik ga doen.

Toen ik de eerste maal de PC opstartte , hoorde ik GEEN BIOS biep. Heb reeds aan mijn vriend gevraagd maar heeft hier nog niet op gelet ofwel nog niet gehoord...

Toch alvast bedankt, ik hou u op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.