Ga naar inhoud

PC traag na upgrade


ediosn

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

ik heb dit weekend mijn pc een beetje sneller willen maken door mijn harde schijf te vervangen door een SSD en extra RAM toe te voegen, alles samen een goeie 200€.

Het resultaat valt tegen. De PC is soms wat sneller, soms ook helemaal niet. Het valt mij op dat de CPU in rust veel te hoog is (soms wel 85%). Als ik ga kijken welke processen er draaien, is meestal de enige CPU-vreter Chrome, de rest is helemaal niet buitensporig. Waar kan dit aan gelegen zijn?

Hier kunnen jullie zien wat er in mijn PC zit: http://speccy.piriform.com/results/uD34bujwPponCTMBiqxwdSW

Bedankt voor de reacties!

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag ediosn,

welkom op pC-Helpforum.be. ;-)

Een nieuwe SSD en een clean install van je Windows 7 ... wat meteen opvalt is de temperatuur van je processor: deze bedraagt zo'n 80°C, dan stel ik me de vraag hoe het gesteld is met het stofgehalte in je PC ? ... :hmmmm:

Je benut niet de volledige mogelijkheden (lees: snelheid) van de SSD, daar valt zeker nog aardig wat aan te sleutelen.

Download en installeer Samsung Magician. (ZIP-bestand).

Start het programma op en kies bij OS Optimalisation voor Maximum Performance, bevestig je keuze door onderaan op Apply te klikken. Nadat je dit hebt uitgevoerd ga je naar Performance Optimalisation (bij Disk Management), dit voer je uit door op de startknop te klikken.

Nu ga je naar Over Provisioning: kies hier voor de Recommended Settings ... 10% van het volume van SDD (zo'n 23.85GB) wordt nu omgezet in niet-toegewezen schijfruimte ter verbetering van de prestaties en verlenging van de levensduur van de SSD.

Als laatste ingreep ga je naar de Rapid Mode (bij Advanced Feature): je schakelt de Rapid Mode in.

Hieronder zie je twee schermafbeeldingen van de benchmarks van de Samsung 840 Pro die ik gebruik een laptop, deze meting vind je terug bij Performance Benchmark.

Op de eerste afbeelding werd er nog geen enkele instelling aangepast, de tweede afbeelding geeft de benchmarks weer na het uitvoeren van alle stappen die ik hierboven heb beschreven ... de resultaten spreken voor zich denk ik ... xD

53bc0bd10bb13-SSD.JPG

53bc0bf32cbb4-SSD4.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.