Ga naar inhoud

PC VALT UIT NAAR 10 SECONDEN UIT EN GAAT DAN AAN EN BLIJFT AAN maar geen beeld!!!


GamerPc

Aanbevolen berichten

Hallo

laast zat ik op me pc en toen viel die opeens uit....

en hij ging wel aan maar viel naar 10 seconden weer uit en gaat dan aan maar heb geen beeld helemaal niks meer..

Moederbord is: Asus p5qld pro

Processor : Intel e30307

Videokaart :Gts2502 2 GB

Voeding : Be quiet bqt l7 530w

Geheugen : 16 GB RAM

3 hardeschijven : 1 ssd 128 GB (staat windows 7 op)

1 TB WWD

640 GB WWD

Wie weet wat er mee aan de hand is en kan me er mee helpe:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien je naam ga ik er vanuit dat je de pc veel voor gamen gebruikt? Hierdoor denk ik het eerste aan stof of problemen met de koeling. Je pc is beveiligd tegen oververhitting. Zodra een onderdeel te warm wordt, schakelt de pc zichzelf uit. Maak de kast eens open en kijk hoe het staat met het stof. Kijk ook of alle fans wel vrij kunnen draaien.

Wanneer je de kast open maakt, zorg er dan eerst voor dat je alle stroom van de pc hebt gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Captain Kirk,

Ja ik gebruik hem voor het gamen, hij pakt alle zware games... kan eigenlijk alles aan.

maar ik zat keer op Facebook, en viel spontaan uit... ik heb veel verstand van computers... maar je zei dat ik het schoon moet maken... ik maak altijd 1x permaand de hele pc schoon van binnen en heb dat gedaan en hij start wel op alles draait alleen hij valt uit en gaat weer aan... heb geen beeld en toetsenbord gaat caplock lampje ook niet aan.... ik kan BIOS ook niet inkomen omdat ik dus geen beeld heb.. pc is zelf inelkaar gebouwd op 2-7-2014

MVG

aangepast door GamerPc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig om zo maar even te bepalen wat dan de oorzaak is. Je zal stap voor stap alle componenten af moeten gaan. Heb je misschien bij de laatste schoonmaak een van de componenten verkeerd aangeraakt of misschien niet goed aangesloten?

Ik zou in jouw geval, en gezien dat je aangeeft aardig bekwaam te zijn, de componenten stuk voor stuk nalopen en controleren of alles goed en stevig aangesloten is. Beginnend bij de voeding, geheugenbanken, fans, etc.

Geeft de computer een of meerdere biebjes bij het opstarten? De meeste moederborden geven hiermee bijvoorbeeld aan wat er mis is.

Het zal een zoektocht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.