Ga naar inhoud

PC werkt plots wel daarna niet meer met een raar geluid


Aquarezz

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn moeder heeft vroeger een facturatieprogramma met klantenlijst laten maken voor Windows XP, sindsdien gebruikt ze de computer enkel nog om dat programma te gebruiken. Nu van de ene dag op de andere ging die plots niet meer (na stroomuitval).

Ben eens gaan kijken en dacht dat het aan de voedingskabel lag. Meegenomen naar huis, en oja hoor, mijn voedingskabel en het bakje werkte terug (wel niet met topsnelheid maargoed). Dat ging goed... voor 5 à 10 minuten.

Als ik nu terug alles normaal in steek, dan hoor ik de pc aangaan (je hoort wat dingen draaien binnenin), maar er komt niets meer op het scherm en dergelijke. Terwijl alle kabels precies goed inzitten. Wat ook opvalt is dat hij wel opstart de desktop, en dan plots een 'Meeeeeeeut' geluid maakt...

Hopelijk kan iemand me helpen? Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Aquarezz,

De kans bestaat dat de PC van je moeder een kortsluiting heeft geleden. Kun je eventueel binnenin de computer eens controleren of je iets verdachts ziet ? (bv. iets dat verbrand is/lijkt, verbrande geur, ...) Het kan ook nooit kwaad om je koelers en de PC eens helemaal uit te stoffen, met zowel een stofzuiger en een kwast. Misschien zelfs eens videokaart proberen los te koppelen van de CPU en daarna weer aansluiten.

Hopelijk heeft dit al iets opgebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dag Aquarezz,

Als het lijkt dat de kop van de voeding wat verbrand is, dan zal er hoogstwaarschijnlijk een kortsluiting ontstaan zijn. Dat betekent waarschijnlijk ook dat je moederbord daaronder geleden heeft, misschien zelfs defect is en daarom geen teken van leven meer geeft... Of geeft hij wel nog een teken van leven bij het opstarten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.