Ga naar inhoud

primery slave drive


bausje

Aanbevolen berichten

ik zal eerst even iets uitleggen.ongeveer 10 maanden geleden werkte mijn pc niet meer.

heb er toen een saegate schijf in gezet van 700 GB.

alles geinstalleerd en het werkte weer.

omdat de oude schijf nog veel gegevens had probeerde ik deze aan te sluiten ik was verbaasd dat mijn pc weer gewoon via mijn oude schijf die volgens zeggen kapot was weer opstarte. dus dit werd automatisch weer de C:schijf.

nu heb ik twee weken geleden Xp eraf gehaald en Windows 7 er opgezet.

dit gaf wat problemen met de drivers en het geluid. dus achteraf heb ik een geluidskaart uit een oude pc gehaald en erin gezet,probleem verholpen.

maar na deze upgrade zie ik de 3e schijf niet meer en krijg ik de mededeling van F1 indrukken.

als ik de 3e schijf los koppel en de pc opstart dan werkt hij niet dus hij heeft toch iets met deze schijf.

wie weet hier een oplossing voor???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat alle drie de schijven aangesloten zijn. Ga naar Zoeken en typ in Schijfbeheer. Maak daar een printscreen van.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in je volgende bericht kan plaatsen hier.

omdat de oude schijf nog veel gegevens had probeerde ik deze aan te sluiten ik was verbaasd dat mijn pc weer gewoon via mijn oude schijf die volgens zeggen kapot was weer opstarte. dus dit werd automatisch weer de C:schijf.

nu heb ik twee weken geleden Xp eraf gehaald en Windows 7 er opgezet.

dit gaf wat problemen met de drivers en het geluid. dus achteraf heb ik een geluidskaart uit een oude pc gehaald en erin gezet,probleem verholpen.

maar na deze upgrade zie ik de 3e schijf niet meer en krijg ik de mededeling van F1 indrukken.

als ik de 3e schijf los koppel en de pc opstart dan werkt hij niet dus hij heeft toch iets met deze schijf.

Heb je Windows 7 geïnstalleerd op die oude C schijf ?

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die staat op de oude C; schijf

Dan is het logisch dat Windows niet opstart als de schijf, waarop Windows geïnstalleerd staat, niet aangesloten is.

Zorg dat alle drie de schijven aangesloten zijn. Ga naar Zoeken en typ in Schijfbeheer. Maak daar een printscreen van.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in je volgende bericht kan plaatsen hier.

Voor bovenstaande ook eerst eens uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even meedenken:

(VOORAF: voer eerst uit wat Thedarkness hierboven zegt en plaats dus een screenshotje)

Nu:

> je zette er een nieuwe seagate in van 700 Gig - ik vermoed dat je op DIE schijf je windows 7 geïnstalleerd hebt? (klopt of klopt niet?)

__Ik vermoed ook dat je op dat ogenblik je oude schijf gewoon door die Seagate vervangen hebt (zodat die oude schijf niet meer in je systeem zat bij het installeren van Win 7 (klopt of klopt niet?)

> Omdat de oude schijf nog veel gegevens bevatte : ik vermoed dat op die oude schijf je oude XP stond - want dàt verklaart dan dat - als jij je oude schijf even in de plaats van de nieuwe seagate zet - je systeem weer met XP opstart

> Ik heb XP eraf gehaald en win 7 erop gezet: van welke schijf 'haalde je XP af' en zette je Win 7 dan op dezelfde schijf (waar xp op stond) ? (Blijkbaar wel volgens je laatste antwoord) - en als dit klopt, is mijn eerste vermoeden ( > je zette er ....) dus fout (klopt of klopt niet?)

Nog iets: de melding "Ik krijg de melding primery slave drive is incompatibel" doet me denken dat jij nog een (oude) IDE-schijf in je systeem zitten hebt (zo eentje met zo'n brede stekker met een boel pinnetjes in) - want bij die schijven speelde slave / master een rol. (klopt of klopt niet?)

(mmm... 'k heb hier precies nogal wat gevraagd... :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn oude schijf samsung 250 GB was achteraf niet kapot dus daar staat windows 7 op.

deze is inderdaad aangesloten met een breed lint.dus op de nieuwe schijf Seagaet 700 GB moet nog XP staan.

ik heb net de twee oude schijven los gekoppelt en de pc aan gezet,dan zie je inderdaad de 700gb staan in de bios maar er achter staat Status Broken.

ik heb alle schijven weer aan gesloten en dan vind je er 2 terug naar de 700 niet. hierbij de screenshot

post-50322-1417705978,3467_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bausje,

eerst en vooral herhaal ik mezelf even: voer eerst uit wat Thedarkness hierboven zegt en plaats dus een screenshotje

Daarnaast heb ik de indruk dat je wat door mekaar haspelt en ons niet zo correcte gegevens bezorgt (hopelijk is het maar een (foute) indruk van mij) :

Je hebt een oude Samsung met daarop Windows (zie je eigen bericht, bericht nr 8)

daarnaast heb je een nieuwe Seagate met daarop een oudere windows, namelijk XP

Dit lijkt me niet zo logisch: je hebt een windows 7 en gaat dan nog een xp installeren... ? ? 'k Moet zeggen dat ik hier niet kan volgen.

In je screenshot merk ik dat je een derde schijf hebt van ong 160 Gig -zonder data en ook nog 'niet toegewezen' - klopt wellicht?

Verder zegt de term Status Broken me niets, 't is de eerste keer dat ik daarvan hoor.

enfin, graag even antwoorden (èn het screenshotje voor thedarkness)

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste mijnheer ik heb inderdaad op de samsung dus oude schijf C:window 7 gezet.

omdat ik de nieuwe schijf seagaet 700GB niet kon vinden. op deze schijf staat dus nog XP maar zolang ik die niet zie kan ik hem ook niet formateren.

die schijf waar je het over hebt die 160 GB heb ik reeds geactiveerd (toegewezen)dat is nu M:

ik zag wel in het Blauwe scherm van de bios de 700GB Als master staan en de oude schijf van 160 ook. dus dat werkt volgens mij niet.

Tot zover vast bedankt voor het meedenken.

Groetjes Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.