Ga naar inhoud

Probleem externe harde schijf


khabby

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik zit met een vervelend probleem met mijn harde schijf. Mijn Pc ziet die namelijk niet "juist".

Zoals in onderstaande screenshot (disk 3 (E)) geeft hij geen media aan en staat die ook niet in "my computer" en helemaal onder de verkeerde naam in device manager (ASMT 2105 USB Device).

met al een aantal keren in en uit te trekken vond hij de schijf soms wel maar als gewone removable disk zonder media en vroeg achter een cd bij het openen.

Ik heb ook wel de fout gemaakt per ongeluk de adapter van mijn laptop op aan te sluiten voor 2seconden, maar buiten het niet herkennen werkt hij nog prima (geen rare geluiden/reuk , lichtje gaat normaal aan).

Ik gebruik nu win 7 , en mijn laptop met win 8 geeft exact hetzelfde als ik de schijf erop aansluit.

post-49634-1417705847,5693_thumb.jpg

Ik heb al geprobeerd de naam te veranderen etc (van E naar F) , reeinstall , safe mode ...

Nu ga ik proberen of ik hem kan "unlocken" met linux.

Maar als dat niet lukt , ga ik hem rechtstreeks in mijn desktop proberen te steken in het geval dat ik toch wat gefrituurd heb. Maar voor ik dat doe (daarom dus deze post), is er iemand die nog andere oplossingen achter de hand heeft ?

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

meestal is bij die dingen de in de externe schijf aanwezige printplaat met aansturing kaduuk.

die wordt getuige apparaatbeheer echter wél gemeld, dus het probleem lijkt te zitten in de schijf zelf.

ik kan op je screenshot niet lezen wat gemeld wordt bij schijf 3...

vooralsnog ben je op de goede weg: altijd eerst in linux het hele ding proberen, en als dat niet werkt de schijf uitbouwen en rechtstreeks (ook in linux) proberen te benaderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de vuilbak denk ik

Helaas wel ja, als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.