Ga naar inhoud

probleem hp pavilion g7


Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben Stan en nieuw op jullie forum.

Ik kom hier terecht omdat ik iets heb stukgedaan. :hmmmm:

Mijn neefje zijn laptop dus.

Allereerst heb ik de software op punt gezet, alle updates gedaan, enkele pop up vensters en foutmeldingen opgelost.

Maar ik had dus daar moeten stoppen. Het gaat om een Laptop hp pavilion g7 1672 van bijna 3 jaar oud.

De laptop heeft dus voordien dienst gedaan op een bouw, en zat dus redelijk vol stof en dergelijke.

De fan draaide ook heel hard, als je de laptop nog maar aanzette.

Dus heb ik de laptop opengedaan en de fan en heatsink gestofzuigd en uitgeblazen met perslucht.

Ik zet de laptop weer in elkaar, en krijg een foutmelding + dat de fan wel heel hard draaide nu. (Startup Error System Fan 90B)

Opgezocht via internet en een oplossing was de Bios updaten of de fan vervangen.

Bios geupdate, maar dit hielp niets. Tijdens de update, stopte de fan wel met hard draaien, dus ik dacht victory.

Maar nadien merkte ik dat de fan dus niets meer deed. En het dan toch geen victory was.

Dan de laptop nogmaals open gedaan.

Toen zag ik dat er een kabeltje van de fan gepitst zat tussen de heatsink en het moederbord.

Op de volgende foto het vierkante deel het kortste bij de fan. (Weet niet hoe het onderliggende deel noemt)

laptop-cooling-cpu-fan-heatsink-for-HP-Pavilion-G4-2000-G7-g7-2000-G6-G6-2000.jpg

De isolatie is wat platgedrukt, maar er is geen breuk en dus geen blootliggende kabel.

Dan heb ik de fan getest met een batterij, en de fan werkt nog dus.

Nu stak ik alles terug te samen, alles weer aangesloten aan de hand van een youtube filmpje en de workshopmanual.

Zet ik de laptop terug aan, valt die uit na één seconde.

Dus ik denk toch te warm geworden.

Als ik hem opstart zonder hd, blijft de laptop wel aan. De fan klinkt nu veel mooier en draait.

De harde schijf aan mijn pc gehangen, en die doet wat ze moet doen.

Ik weet het niet meer. Ajaj.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.