Ga naar inhoud

Probleem met Powerline Adapter


KayAlba

Aanbevolen berichten

Dag iedereen!

Heb nieuwe pc in mijn kamer maar het probleem is dat hier geen goede ontvangst is van mijn Wifi internet (Telenet)

Ik heb dus gedacht aan Powerline Adapters en heb gisteren D-Link DHP - 329 AV mini adapter starter kit gekocht,

1ste adapter: aan de muur in stopcontact gestoken en met ethernet kabel van Adapter in Telenet modem (wifi) gestoken (in de zaal)

2de adapter: aan de muur in stopcontact gestoken en met ethernet kabel in mijn pc gestoken.

Heb ze gepaired, door 2 sec. op het eerste knopje te drukken, dan 2 sec. op het tweede knopje.

Bij de eerste Adapter (die bij de modem) branden alleen 2 lichtjes van de 4 (1 ethernet en 2 ethernet branden niet, maar de tweede is logisch)

Bij de tweede Adapter branden er 3 lichtjes (alleen niet die van 2 ethernet)

dit is de situatie als ik op netwerkcentrum ga (Windows 8,1)

Wifi:

telenet - *****

verbonden

Ethernet

onbekend netwerk

beperkt

ik kan er niet op klikken, niets opendoen.

:banghead:

ik heb net geprobeert om mijn Laptop te koppelen in plaats van mijn vaste pc. De Laptop gaat nog op Vista en heb een beetje meer informatie gevonden.

In het Netwerkcentrum staat er dus;

onbekend netwerk

openbaar netwerk

de Probleemoplossing vind het volgende probleem:

LAN - verbinding heeft geen geldige IP- configuratie

Wat is het probleem? Kunnen jullie mij aub helpen?:adore:

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

reset de powerline adapters beide (connectknop > 10 sec ingedrukt houden) en probeer opnieuw volgens de handleiding te installeren.

zit de kabel in een juiste poort op het modem (1,2,3,4)?

weet je zeker dat de kabels oké zijn?

krijg je wel verbinding op een ander stopcontact? zoja, dan kan de uitleg van je stroominstallatie de oorzaak zijn dat je op het gewenste punt geen verbinding hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jouw hulp.

Dus, de twee eerste lichtjes zijn op beide adapters ok:

Power LED

• Solid. The device is receiving

electrical power."

Powerline LED

• Solid. The device is connected to a Powerline network.

Het probleem is met de Ethernet verbinding van de Adapter bij de modem.

Ethernet LED

• Off. There is no Ethernet connection.

Dus dat laat mij denken (ik versta er wel niet veel van dus ik mij ook vergissen) dat beide stopcontacten ok zijn, omdat de adapters stroom krijgen.

Het probleem is met de verbinding tussen de adapter en de modem.

Ik heb al de twee ethernet kabels verwisselt (die aangesloten op de pc werkt want het lichtje brand) maar die bij de modem blijft niet werken.

Kan er een probleem zijn met de modem? Wifi modem van Telenet. (Buiten de adapters, werkt het prima, behalve natuurlijk het wifi bereik in de kamer)

Kan dat zijn dat Telenet niet met die adapters wilt werken?

Ik snap het echt niet meer!

Ze zeiden dat die powerline zo gemakkelijk waren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat laat mij denken (ik versta er wel niet veel van dus ik mij ook vergissen) dat beide stopcontacten ok zijn, omdat de adapters stroom krijgen.

Dat wilt niks zeggen.

Heb je drijfkracht (3 fasen) dan kan je de stopcontacten best op dezelfde fase draad aansluiten.

Onderaan ziet je zwart knopje.

Druk eerst op de eerste powerline bij de modem en dan op de ander powerline gedurende 3 seconde.

Nota: om te resetten: op de zwart knopje gedurende minstens 15 seconden tot de lampjes flikkeren.

Kan dat zijn dat Telenet niet met die adapters wilt werken?

Dat heeft niks te maken met Telenet.

Je kan ook testen zonder dat je met netwerkkabel aan de modem is aangesloten.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik allemaal al gedaan. Uiteindelijk heb ik geprobeert gewoon om mijn Laptop aan de modem aan te sluiten via de Ethernet kabel en dat werkt niet. Dus ik denk dat het zou kunnen liggen aan de ethernet poorten maar weet niet waarom. Alle vier werken niet.

Ik heb ergens op Internet gelezen om modem poorten open te zetten :stupido3: Wat is dat? Zou dat het probleem kunnen zijn?

Bedankt alvast voor jullie hulp! :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je zeker weet dat de kabel goed is, en de laptop correct is ingesteld, ligt het probleem dus in de modem/router. ik neem aan dat er ook geen ethernetledjes branden als je verbindt met de laptop?

om te beginnen: zet het ding eens uit, trek de stroomkabel er gedurende een minuut uit, plug stroomkabel weer in en laat het ding helemaal opstarten. sluit daarna pas de kabel naar de laptop aan.

doet ie het dan nog niet, dan kan je een reset naar fabriekswaarden overwegen (doorgaans resetknop gedurende 15 seconden ingedrukt houden) [weet niet of dat kan, hier in nl hebben we geen telenetkastjes...)

werkt het dan nog niet, dan telenet een nieuwe kast vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens op Internet gelezen om modem poorten open te zetten :stupido3:

Nee, dat is zeker niet nodig in uw geval want poorten openen doet je alleen als een programma dat vraag en dat is zeer uitzonderlijk.

Als je met netwerkkabel in de modem aansluit en het werkt niet dan moet je naar Telenet bellen en dan zullen ze u een nieuwe modem plaatsen en dat zonder kosten. Je weet toch zeker dat de lan netwerkkaart van de laptop aanstaat anders kost je 85 euro als Telenet voor niks komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor uw uitleg!

Ik vind het toch wel raar zene, dat de poorten van mijn modem niet werken, heb ze nooit gebruikt en ben er nooit aangeweest.

Echt stomme vraag, hoe zie ik dat de lan netwerkkaart van de laptop aanstaat? :banghead:

Is dat simpelweg naar netwerkverbindingen --> LAN - Verbinding (netwerk niet aangesloten) --> klik op rechts en daar staat uitschakelen wat mij dus laat denken dat het aanstaat. :rofl:

Niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat simpelweg naar netwerkverbindingen --> LAN - Verbinding (netwerk niet aangesloten) --> klik op rechts en daar staat uitschakelen wat mij dus laat denken dat het aanstaat.

In principe staat het aan.

Maar het kan ook zijn dat uw firewall internet blokkeert.

Klik op CTRL + ALT + DEL

Klik op taakbeheer

Klik op tab opstarten en schakel uw virus / firewall uit door erop te klikken en onderaan op uitschakelen klikken.

Herstart de laptop.

Test dan nog eens met netwerkkabel aan de modem.

Nota: je kan de antivirus / firewall daarna terug inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.