Ga naar inhoud

Scannen via HP 5520 lukt niet


Whoopiee

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Heb mij afgelopen zomer de draadloze HP Photosmart 5520 aangeschaft.

En gebruik die in combi met de HP laptop DV7-6B15ED.

Printen vanaf de laptop gaat prima. Scannen lukt voor geen meter.

Vanaf de printer "ziet"-ie de computer niet en vanaf de laptop "ziet"-ie de printer niet.

Volgens het schermpje op de printer is het Wifi signaal goed en wordt het IP adres goed weergegeven.

Ik heb alle diagnostische hulpmiddelen van HP er al overheen gegooid, ook alles weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Als ik HP Scan en Dokter draai, dan krijg ik een foutmelding bij "stuurprogramma".

Stuurprogramma opnieuw geïnstalleerd, zelfde probleem.

De enige manier om nu te scannen is via de webbrowser (EWS), dat lukt wel maar vind ik omslachtig - óf .... door de usb-kabel op mijn laptop aan te sluiten, maar daar koop ik geen draadloos apparaat voor natuurlijk :dong:

Kan me trouwens herinneren dat mijn vorige (bedrade) HP printer (B109) ook niet vanaf het schermpje op de printer liet scannen, maar wel vanuit het HP-programma op de laptop.

Hoop dat iemand mij kan helpen ?

Dank alvast !!

groetjes,

Whoopiee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

Ik had wel al via configuratiescherm het programma (meerdere malen) compleet verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp niet.

Via de link die jij stuurde, zag ik dat je ook via het programma HP kon verwijderen .... dat gedaan en opnieuw geïnstalleerd ..... en presto, het lijkt of het probleem verholpen is !

Zowel vanaf de printer kan ik de scan sturen, als vanaf de laptop de scan binnenhalen.

Enorm bedankt en een fijn weekend.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.