Ga naar inhoud

Scherm flitst/flikkert met HDMI & display driver crash


WeWantWaffles

Aanbevolen berichten

Heya!

Ik heb al een lange tijd problemen met mijn computer en ik zou graag eens een oplossing willen vinden voor deze vervelende problemen!

Problemen

1) als ik een HDMI kabel aansluit, dan schudt, flikkert en flitst mijn scherm ook al doe ik niets. Met VGA (of DVI) gebeurt dit nooit.

2) wanneer ik bepaalde games speel (world of warcraft of gauntlet, and bepaalde andere games) gaat mij scherm zwart & komt er een pop-up met; "display driver crashed and recovered"

Al geprobeerd

- Ik heb mijn driver opnieuw geïnstalleerd. Ik heb een tweetal andere, oudere versies ook geprobeerd.

- Ik heb mijn kaart uit en opnieuw in my computer gedaan, ook wat stof afgedaan.

- Ik heb een programma gedownload om temperaturen te checken. Het hoogste was 72°C, laagste is 35°C.

- EDIT! Er is een 'power consumption' info ding waarop staat 93.6% TDP. Is dit een probleem?

Details

- Legitieme windows 7, games, programma's, etc.

- Ik gebruik nu voortaan VGA, en ik heb ook DVI gedaan. Geen scherm problemen, wel driver crash.

- Computer is nog nooit volledig gecrasht

Suggesties? Ik zou wel een nieuwe grafische kaart kopen als het echt moet, maar ik heb geen idee of dit het probleem is! Ik heb niet genoeg geld om het zomaar te proberen.

EDIT2: Een screenshot van maximum waarden op grafische kaart!

333901s.gif

Thanks soooo much om te lezen en voor info en hulp enz : )

aangepast door WeWantWaffles
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat uw videokaart aan het begeven is.

Ik zal een beetje blij zijn als het enkel dat maar is :)

De temperatuur van 72°C, is dat in een "idle" toestand of tijdens het gamen gemeten ?

Games.

Heb je reeds eens geprobeerd met een ander scherm en/of een andere HDMI kabel ?

Ik heb geen ander scherm of HDMI kabel >.> heh

Bedankt voor je reacties tot zover toe! Als het redelijk zeker is dat het aan de grafische kaart ligt, dan zal ik binnenkort een nieuwe bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een andere HDMI kunnen proberen en het probleem herhaalt zich. Geen ander scherm, maar... Ik had eens de stroomconnectors naar mijn grafische kaart opnieuw uit en in gedaan ^_^ .. Het schudden van mijn scherm is nu volledig weg (of er steekt iemand een licht aan in de gang ofzo, dan is er een lichte twitch. Onze televisie doet dat ook).

Wel heb ik nog driver crashes. Denk je dat een defecte kaart redelijk zeker is? Had ik maar een andere kaart!

x Bedankt voor je hulp, wow! >.>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.