Ga naar inhoud

SD-kaart reader wil maar één keer lezen


habhab

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een nieuwe computer waarin een SD-kaart lezer zit ingebouwd (standaard in Cooler Master kast). Als de computer is geboot, en ik stop een SD-kaart in de lezer, dan kan ik die perfect lezen. Als een goede huisvader gebruik ik daarna "Hardware veilig verwijderen..." vooraleer de SD-kaart uit de lezer te halen. Als ik nu echter een tweede keer de SD-kaart in de lezer stop, gebeurt er niets meer. Ik kan dus na reboot slechts éénmaal een SD-kaart lezen:thumpdown:

In Apparaatbeheer zie ik dat in de lijst "Universal Serial Bus-controllers", bij "USB-apparaat voor massaopslag", een geel driehoekje met uitroepteken staat. In de Eigenschappen hiervan lees ik het volgende:

Kan dit apparaat niet gebruiken omdat het is voorbereid om veilig te worden verwijderd, maar het apparaat is nog niet van de computer verwijderd. (Code 47)Verwijder dit apparaat eerst van de computer en sluit het vervolgens opnieuw op de computer aan.

Het blijkt dus dat het verwijderen van de SD-kaart niet wordt gedetecteerd, en de USB controller dus denkt dat de SD-kaart er nog in zit.

Ter info, ik werk met Windows 7 Professional.

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

via veilig verwijderen vraag je toestemming om het apparaat (in dit geval dus de cardlezer zelf) te verwijderen. en zolang dat apparaat wordt aangetroffen is de reactie van de pc dus logisch.

(fact of life: er zijn pc's waar het zo werkt, en er zijn pc's waar het werkt zoals jij verwacht; wellicht heeft het te maken met de juiste drivers voor die betreffende reader)

probeer een sd-card te verwijderen via rechtsklik in verkenner en dan de optie 'uitwerpen', dan zou alles moeten gaan zoals jij verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.