Ga naar inhoud

Server ?


Aanbevolen berichten

Hallo ,

Ik heb een Asus n76 laptop en nog een andere laptop (iets minder krachtig )

Maar ik draai nogal zware teken programma's zoals sketchup (snel bestanden van 100 MB )

Zou een server helpen om programma's sneller te draaien, zo ja welke server of als iemand een andere manier heeft oom deze software sneller te laten werken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij stug dat jouw laptop niet snel genoeg is om Google SketchUp te draaien. SketchUp is over het algemeen niet zo'n heel zwaar programma. Als je het nou had over Photoshop of AutoCad dan zou ik zeggen, ja dat is best zwaar voor op die laptop denk ik, voornamelijk AutoCad!

Het idee van een Server zou ik even vergeten, ik denk dat je namelijk twee dingen door elkaar haalt. Een server is gewoon eigenlijk heel kort gezegd een (zware) computer die je of thuis hebt draaien of die ergens op de wereld in een serverpark staat. Je zou dan ten alle tijde moeten inloggen via een terminal sessie waardoor je video performance drastisch daalt. En dat is juist wat je met een tekenprogramma nodig hebt.

Als je bedoeld om bestanden op te slaan (jouw project mappen etc.) dan zou ik gewoon kijken voor een dropbox accountje of een externe harde schijf. Je hebt het over 100MB per stuk, dus dat valt ook nog best mee. Die kun je zelfs nog gewoon op de harde schijf op blijven slaan. Met de gratis versie van dropbox krijg je 5GB aan opslagruimte, dat zou betekenen dat je 50 projecten op kunt slaan. Heb je wat oude projecten zet je ze op een externe harde schijf.

Wil je backups behouden, dan zou ik sowieso een externe harde schijf aanschaffen of een NAS (bijv. een Synology NAS) voor al je belangrijke data. Een NAS is over het algemeen wel wat duurder, en misschien een beetje te veel voor wat je ermee zou willen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een server gaat niet helpen om jouw werkkracht te vergroten. Ik denk, aangezien ik de specificaties van jouw laptop even heb opgezocht, dat er wat anders aan de hand is met jouw hardware.

Wat interessant is voor mij en anderen is even een overzichtje van je hardware die je gebruikt. En een overzichtje van je prestaties tijdens het gebruik van SketchUp en zonder het gebruik van SketchUp. Dit kun je doen door even twee screenshotjes te maken van het tabblad "Prestaties" in Taakbeheer (Ctrl+Shift+Esc).

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-48784-1417705825,6666_thumb.jpg

dit is de screenshot die je vroeg : weinig verschil als je het mij vraagt enkel skp dat in het ene open is en in het andere niet .

- - - Updated - - -

https://drive.google.com/file/d/0B_Ei_3HZXltJUFN1S1M1VlVvSW8/edit?usp=sharing

via deze link krijg je toegang voor zo'n skp bestand je zal merken (tenminste als je 8gb werkgeheugen hebt)dat het erg traag is als je wijzigingen aanbrengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn screenshots van het tabblad "Toepassingen", graag nog even twee screenshots van het tabblad "Prestaties" in taakbeheer.

Dit kun je doen door even twee screenshotjes te maken van het tabblad "Prestaties" in Taakbeheer (Ctrl+Shift+Esc)

Dit tabblad zou een overzicht moeten geven van een soort grafiekje van je CPU en Werkgeheugen prestaties. Graag dus eentje wanneer je SketchUp niet hebt draaien, en eentje wanneer je SketchUp wel hebt draaien. Bijvoorbeeld met een project geopend en er wat in te hebben veranderd.

Ik heb op dit moment geen SketchUp geïnstalleerd, maar ik ga het even installeren en jouw bestandje downloaden en testen op mijn eigen PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb SketchUp 2014 gedownload en geïnstalleerd en heb jouw ontwerp getest. Ik heb wat dingen proberen te verplaatsen, dat ging zonder problemen. Even mijn PC specificaties ter referentie:

Processor: AMD FX-8350 (8 cores, 4GHz)

Werkgeheugen: DDR3-1600 (8GB)

Videokaart: AMD Radeon HD 7790 OC (Dual Fan, 1GB DDR5)

Harde Schijf: 250GB Samsung SSD + geoptimaliseerd voor prestaties

Ik merk wel dat het iets langzamer is dan ik gewend ben van SketchUp. Maar het is niet dat ik erg lang moet wachten voordat mijn wijziging is doorgevoerd, hooguit een halve seconde tot een seconde (als ik iets met veel objecten verplaats, zoal het playland-gebouw.)

Wat ik wil proberen uit te sluiten is dat het aan jouw werkgeheugen of processor komt, ik denk namelijk dat je harde schijf wat veel lees en schrijfbewerkingen uitvoert. Omdat je zo ongelofelijk veel objecten in SketchUp hebt zitten moet er denk ik wat geswaped worden en ik denk dat je harde schijf kop die snelheid niet meer aan kan. Dat is mijn vermoeden, maar daarvoor moeten we eerst je Werkgeheugen en processor uitsluiten (misschien ook wel je videokaart?).

Misschien kunnen anderen ook wat helpen om meer over je systeem en prestaties te weten te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.