Ga naar inhoud

SODIMM 333 geheugen boot niet?


Gast Steve-R

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik ben zelf niet erg onhandig, maar ik heb nu een probleem waar ik echt niet uitkom.

Ik heb een laptop, een Asus A2500H (P4 2.8GHZ) en draait qua geheugen op 266MHZ. (nu 2 van 256mb)

Deze dimmetjes zijn niet echt goed te krijgen (voor mooie prijs) dus ik heb gekozen voor 2x 512mb 333MHZ van Dane Elec.

Deze zijn 512mb per stuk. Als ik er 1 in plaats, start mijn laptop niet op. Hij gaat aan, maar zelfs zonder beeld, en slaat na 3 seconden weer uit. Stop ik hier het "oude" 266mhz dimmetje bij, start deze WEL op, en heeft 768MB geheugen?????

Dus, alleen 512mb 333mhz alleen werkt niet, 512mb 333 MET 256mb 266mhz samen werkt WEL...?????????

Iemand, help mij uit deze onduidelijkheid... Wil graag werken met 1GB 333..

Is het een instelling? kan in Bios niets vinden.....

noot: Ik heb de 2e in de verpakking laten zitten zodat ik deze kan retourneren.. Kan dus niet testen of ze samen wel werken. Iets zegt mij dat dit toch niet ineens gaat werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me dat er hier een soort van dual chanal oplossing in zit...

maar vreemde is dat bij dualchanal altijd 2 dezelfde geheugens moeten inzitten..

ik weet het hier zo net nog niet hoor...

denk dat het 2e geheugen ook wel bij te plaatsen is dan als hij 768mb ziet als het 2e latje er in zit.. dus met 2x 512 zou deze dan 1 gb moeten zien...

ik zet er echter nog mijn vraagtekens bij want ik vind dit maar een vreemde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.