Ga naar inhoud

Stroom van interface valt uit na inpluggen USB


nobeats2003

Aanbevolen berichten

Dag gasten,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb laatst een DJ interface gekocht van Reloop (Spin2+). Programma netjes en zonder probleem geïnstalleerd. Ding geeft stroom en alle lichtjes aan de bovenkant branden tot... ik de USB kabel inplug in de USB poort van de pc. Ik heb van USB kabel verwisseld, van USB poorten verwisseld, en telkens geen stroom meer naar de interface, enkel het lichtje van de USB aan de achterkant brandt (dat doet hij ook als de stekker van de netstroom niet insteekt). Zou er iets schelen met de drivers of wat is jullie gedacht als ervaringsdeskundigen :-). Er zal toch ook niets schelen met de 6V adapter? Ik heb de Panda Antivirus ook al uitgeschakeld en daar lag het ook niet aan.

Alvast enorm enorm bedankt :adore:

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok een beetje(, maar het lijkt mij niets met de drivers te maken te hebben, al weet je bij computers maar nooit): door het aansluiten van de USB wordt de netadapter uitgeschakeld, terwijl één poort onvoldoende stroom levert. (niet echt logisch maar moet je even afvinken)

Wordt het voedinkje warm als je hem aangesloten laat, want dat zou op sluiting wijzen.

Probeer anders eens een USB kabel of USB hub zonder voeding.

Anders kun je die vraag natuurlijk ook bij de leverancier neerleggen. Of heb je hem tweede hands?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hem idd. 2e hands gekocht. Is gewoon een 6V adapter en interface wordt niet warm. Heb de verkoper ook al gecontacteerd en bij hem waren er geen problemen en hij zei dat het misschien een ASIO driver kon zijn. Wel vreemd dat ik mijn apparatuur kon kalibreren zonder dat de interface stroom krijgt. Er gaat dus toch signaal van de interface naar de PC. Heel straf! Dat ding krijgt stroom en van het moment ik deze inplug valt alles weg. Ik heb dit ook op een andere pc (jaja :-) onder WIN2000) geprobeerd en zelfde probleem als ik deze in de USB poort deponeer

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle drivers van de installatiedisc geïnstalleerd. Geen foutmelding. Ik weet het echt niet meer. Plug ik de USB in, valt de voeding van de interface uit. Daarna moet ik alles ontkoppelen vooraleer de voeding weer werkt :dong:. Ik denk toch dat ik mijn soelaas moet gaan zoeken bij de fabrikant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hensyr: Mogelijk. Vandaar mijn voorstel om het eens te proberen zonder stroomaansluiting via USB kabel. Ik weet niet of de min-aansluiting wel nodig is. Dacht het niet bij seriële communicatie. In elk geval valt het te proberen.

nobeats2003: Heb je al geprobeert om helemaal zonder adapter op te starten. Dan weet je of hij ook voeding via USB accepteert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met alles ontkoppelen bedoel ik, wanneer ik de USB inplug valt de stroom weg. Als ik dan de interface opnieuw inschakel zonder USB, gaat hij niet. Als ik dan de adapter loskoppel en opnieuw inplug (zonder de USB) geeft hij wel weer stroom. Ik heb idd. ook al geprobeerd zonder netstroom op te starten en dan krijgt de interface ook geen stroom enkel via USB.

Alvast bedankt allemaal voor het meedenken :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even logisch nadenken nu... als u een toestel met eigen stroomvoorziening heeft (adapter) dan hoeft dit toestel geen stroom te krijgen van de computer maar dient de USB uitsluitend voor gegevens overdracht.

Blijkt nu dat als het toestel op netstroom is aangesloten (adapter) het volkomen zijn werk doet.

Wanneer echter de USB aangesloten wordt aan de computer wordt de stroomvoorziening afgesloten en werkt het toestel niet.

Zo denk ik het te begrijpen.

Logische verklaring is dat het toestel defect is en kort gesloten worden in de chip of transistor die de stroomvoorziening regelt in het toestel, dit heeft niets te maken met de aanwezige software en drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.