Ga naar inhoud

Toshiba laptop start wel op maar doet dan niets meer


cbb

Aanbevolen berichten

Mij Toshiba laptop met w8.1 start wel op maar eenmaal bij het bureaublad doet hij niets meer. De snelkoppelingen lichten wel op als ik er met de pijl overheen ga maar opent niets. Ook kan ik niet opstarten in veilige modus. Hij start dan gewoon op naar bureaublad. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb shift + F8 gedaan, geen reactie. Daarna shift F7 kreeg daar wel een soort van keuzemenu. Heb gekozen voor opnieuw opstarten. Daarna was het probleem nog niet verholpen maar kreeg ik ook dat keuzemenu niet meer. Ik heb geen cd, W8 zat al op mijn laptop.

Heb nu de harde schijf er even uit om backup te maken. Ik kan wel in het bootmenu met F12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows opstarten in veilige modus via shift gaat niet, hij start dan gewoon op naar bureaublad. Heb inmiddels met shift F12 van alles geprobeerd niets werkt.

Uiteindelijk geprobeerd naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Dit gaat niet, ik krijg dan de melding dat hij niet naar fabrieksinstellingen terug gezet kan worden omdat de stationspartitie ontbreekt.

Verder heb ik ook meldingen gehad als: windows is vergrendeld en beschadiging in het bestandssysteem T130992300A (c:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is je laptop?

Vermeld in je volgend bericht het model en volledig modelnummer van je laptop.

Voer ook onderstaande eens uit.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop is anderhalf jaar oud model is Toshiba type c855-iv3.

Het probleem is ontstaan nadat we de tomtom hadden aangesloten en deze kaarten ging installeren. We hebben dit proces verder niet gevolgd.

De volgende morgen was de laptop uit, bij het starten gaf hij aan dat windows niet goed was afgesloten. Hij ging repareren en startte opnieuw op. Echter alleen naar bureaublad en vervolgens kon ik niets meer. Na een tijdje verdwijnt het bureaublad en krijg ik een zwart scherm.

Wel zag ik in de rechteronderhoek iets staan van, windows build... en een getal. kan het zijn dat Windows update de oorzaak is?

Omdat de laptop nog garantie heeft maar volgens Toshiba alleen op de hardware, zou ik graag willen weten of dit een hardware of software probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet het getal dat ik zag dat was iets met 9200. Ik heb ook geen melding van legitieme Windows gehad. Dat kan ook niet want dit is de Windows die op mijn laptop stond toen ik hem kocht. Ik vermoed nu dat het het ook een virus kan zijn. De back-up van de laptop staat op een andere pc die nu ook ineens vreemd doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.