Ga naar inhoud

tv als 2de scherm


Qonvict

Aanbevolen berichten

hallo,op voorhand sorry als dit verkeerd gepost staat maar ik ben nieuw hier.

Ik heb dus sinds kort een 2de scherm, mijn tv aangesloten via een hdmi kabel,

ik wil dit 2de scherm gebruiken om films te zien via mijn pc.

nu heb ik 2 vragen..

1 is het mogelijk om het geluid van mijn tv te gebruiken als ik bv film kijk via vlc media player? Want nu gebruikt hij continu dat van mijn pc wat vrij vervelend is. ik weet dat je dit via instellingen kan veranderen maar dan moet ik telkens als ik een film wil kijken die geluidsinstellingen veranderen dus is er geen andere optie?

2 kan ik dat 2de scherm ook uitschakelen? Zoals ik al zei ik ben enkel van plan om het te gebruiken om film te kijken.

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Qonvict,

:welkom: op PCH!

Voor wat betreft het geluid kan je best gewoon een audio jack van je laptop verbinden met je televisie. De meeste televisie toestellen hebben hier ook een ingang voor, zeker als je er een laptop op kan aansluiten.

Gewoon het kabeltje opnieuw uittrekken wanneer je gedaan hebt met kijken om geluid opnieuw op je laptop af te spelen.

De output naar je tweede scherm kan je normaal gesproken uitschakelen met behulp van de Fn-toets. Bij mij persoonlijk is dit in combinatie met F5, maar dat kan licht verschillen van merk tot merk. Indien je ons wat meer informatie kan geven over jouw laptop (merk, model) dan kunnen we dit misschien voor jou uitzoeken.

Kom je hier al iets verder mee?

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een vaste pc van het merk medion. Welk type het is weet ik niet meer, maar in iedergeval ik heb al wel een oplossing gevonden dmv van mijn tv boxen standaard in te stellen en mijn pc boxen vooraan aantesluiten, dus zolang ze ingestoken zitten spelen ze via de boxen, trek ik ze uit schakelt hij standaard over naar mijn tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bij een desktop of vaste computer is er doorgaands geen Fn-toets aanwezig. Je kan het mogelijk wel via het configuratiescherm...

Ga naar Start > Configuratiescherm > Vormgeving en Persoonlijke Instellingen > Beeldscherm.

Wanneer je hier in de linker kolom de optie "Verbinding met projector maken" ziet staan kan je hier kiezen voor "Alleen op Computer" (zie screenshot). Normaal gesproken zou je tv-scherm dan zwart moeten worden?

Indien je deze optie niet hebt kan je ook via "Beeldscherminstellingen Wijzigen" je scherm naar voorkeur selecteren.

post-30057-1417705909,183_thumb.jpg (Klik om te vergroten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.