Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch staat de USB 3.0 chip vermeld in het Speccy logje:hmmmm: Doet deze al lang niet meer of heb je het probleem nog maar even.

Ga eens naar apparaatbeheer en klik op het driehoekje voor Universal Serial Bus-controllers

Als dit open gevouwen is maak je een screenschot, hoe je dit doet lees je hier en post de afbeelding in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen gele uitroepingstekens bij apparaatbeheer.

Op die ene poort wordt mijn externe harde schijf niet herkend, op de tweede wel.

Ik kreeg altijd de melding "this device can perform faster ...." en zopas kreeg ik die niét. Zou ie dan toch op 3.0 ipv 2.0 ..??

Kan ik dat ergens nagaan ?

SIW zegt dat USB3 niet ondersteund is ..

post-7604-1417705860,2246_thumb.jpg

post-7604-1417705860,1897_thumb.jpg

post-7604-1417705860,2111_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou dat kunnen nagaan op de volgende manier. Doe onderstaande op een USB 3.0 poort en op een USB 2.0 poort.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Benchmark, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De benchmark kan een tijdje duren afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test? Is de externe HD sneller op een USB 3.0 poort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.