Ga naar inhoud

Van 4 naar 6GB RAM


Qu1kR3loaderNL

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

ik heb een vraag ik heb in mijn pc nu 4GB RAM

1 kaart. Maar ik heb nog 2 kaartjes van 2GB liggen. Zou ik dan 1 van dat kaartje erin kunnen doen voor 6GB RAM?

mijn Specs.

Moederbord: FM2-A75MA-E35

processor: AMD Trinity A4 5300 (2x 3400MHz) Dual Core

geheugen: 4GB DDR3 1333(single Channel)

videokaart: AMD Radeon R9 RoyalQueen 270

hardeschijf: 500GB

voeding: VS series Vs450

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees van niet...

Je moederbord laat toe om tot 32GB aan RAM geheugen te installeren, aangezien je ook over een 64-bit processor beschikt. Maar je moederbord beschikt enkel over 1 x dual channel. Dus twee slots waarin je bijvoorbeeld 2 x 2GB kunt steken (of 2 x 4GB, 2 x 8GB of 2 x 16GB aan RAM). De dual channel functioneert dus enkel "optellend", of telt/ziet de 2 RAM geheugens van beide latjes samen als één geheel, indien je in allebei de slots 2 identieke RAM latjes steekt (zelfde kloksnelheid, zelfde aantal RAM, ...)

Je kunt de dual channel op je moederbord ook gebruiken als single channel, zoals je nu doet met maar één latje van 4GB bijvoorbeeld. Moest je moederbord over quad channel beschikken dan zou 6GB aan RAM geheugen installeren mogelijk zijn, dat betekent dan in feite 2 x dual channels, dus: 1 of 2 x je latje van 2GB aan RAM in de ene channel, en dan nog je latje van 4GB in de andere channel. Je zou dan zelfs tot 8GB aan RAM kunnen uitgebreid hebben door al je latjes te gebruiken.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet me hier toch even bij sturen. Wat hier staat klopt niet helemaal...

het MSI bordje beschikt over twee geheugen sloten.

De TS kan gebruik maken van 6GB ram geheugen (4GB+2GB) mist het geheugen compatibel is enkel zal dit in single channel werken.

Voor dual channel heb je gelijke geheugenlatjes nodig, maar 6GB kan in single channel.

Met dank aan supermoderator Dasle.

Nogmaals mijn excuses

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.