Ga naar inhoud

Verbindingsproblemen


Rudlar

Aanbevolen berichten

[TABLE=class: tbl-border forum_thread_table]

[TR]

[TD=class: tbl1 forum_thread_user_post]Beste,

Sinds een jaar heb ik in ons huis boven een 2e digicorder geïnstalleerd. Perfect in orde qua gebruik enkel heb ik sinds dag 1 al problemen met het vinden van een juiste oplossing qua netwerkmogelijkheden.

Ik heb boven namelijk ook een pc staan die ik vaak gebruik.

In het verleden heb ik het geprobeerd met een router onder maar deze gaf niet genoeg bereik.

Toen ben ik een wifiextender gaan halen maar deze voldeed ook compleet niet aan de verwachtingen.

Op dit moment gebruik ik dus powerlineblokjes en loopt het allemaal vrij goed.

Alleen kan ik niet op de pc voldoende snelheid hebben wanneer er nog een andere powerline in mijn digicorder steekt of in het stopcontact surtout.

Andersom is dit uiteraard geen probleem. Maar dit betekent dus dat elke keer als ik mijn pc wil gebruiken ik eerst het powerlineblokje dat ik gebruik voor playstation 4 en digicorder moet uitnemen, en weer insteken uiteraard als ik deze terug wil gebruiken.

Ik had dit graag volledig opgelost zonder telkens die moeite te moeten doen elke keer. Dit kan namelijk ook niet goed zijn voor de levensduur van dat product neem ik aan.

Ik heb namelijk fibernet maar krijg het dus niet klaar om overal en altijd de beste snelheid eruit te krijgen.

Het is veel werk om de kabel gewoon door te trekken (door de muren en plafond etc.).

Mijn vraag is dus hoe ik het best dit kan oplossen, welke aankopen ik eventueel dien te doen (prijs geen issue) zodat ik op mijn gemak van mijn investeringen kan genieten grin.gif

Alvast bedankt!

PS. Beneden gebruiken wij de wifi uit de modem van Telenet en deze hadden we ook graag wat meer bereik gegeven aangezien het enkel in de kamer waar hij staat vlot internet geeft.

In de tuin en in de badkamer etc al niet meer grin.gif misschien een zware externe router plaatsen?

Met vriendelijke groeten,

Ruud[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: tbl2 forum_thread_ip][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.