Ga naar inhoud

Videokaart


Niick

Aanbevolen berichten

Hallo,

De laatste tijd heb ik een probleem dat mijn beeld vaak knipperd. Dit heeft waarschijnlijk te maken met mijn videokaart. Ik heb al gecontroleerd of alles goed vast zit en dit was het geval. Mijn vraag is of jullie weten waar dit misschien aan kan liggen.

gr,

Nick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, wat ik zou doen als amateur, eens een scherm lenen en zien wat dat doet.

Kan liggen aan:

een: de kabel of stekker maar onwaarschijnlijk als je daar zelden aankomt.

twee: de monitor heeft meestal 2 verlichtingssbuisjes . Kan best dat daar iets mee misloopt. Het vervangen van de verlichtingen is bij gewone en goedkopere monitoren haast niet te doen. Enkel bij grote peperdure monitoren kan dat gedaan worden.

Je kan wel eens proberen de <RefreshRate> te verhogen, te vinden in <configuratiescherm> <beeldscherm> <geavanceerde opties en instellingen>. Gewoonlijk staat de refreshrate op 60Hz, je kan eens proberen dit op 75Hz te zetten en zien wat dit doet. Je videokaart moet dan natuurlijk wel een hogere refreshrate ondersteunen.

drie: videokaart, dat weet ik ook niet, eens een monitor lenen kan daar uitsluitsel over geven. Maar als je beeld constant knipperd neig ik meer naar fout in de monitor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo Nick,

Er kunnen verschillende oorzaken liggen aan dit probleem.

Misschien geraakt je video kaart overhit?

Misschien is je videokaart beschadigd?

Misschien is je monitor stuk?

Misschien is er een kabel niet goed aangesloten aan je monitor?

Om te weten als je video kaart degelijk is overhit kan je dit meten met deze software Coretemp.

De beste temperaturen liggen tussen de 30 - 50 graden.

Indien de temperaturen veel hoger liggen kun je misschien je pc (laten) ontstoffen of een (indien mogelijk) extra ventilator plaatsen in de behuizing.

Indien de ventilator tegen de muur of dergelijke staat plaats je dit beter verder van de muur zodat de ventilator meer lucht kan verplaatsen.

Indien je ventilator beschadigd is zul je een nieuwe moeten kopen , of als er nog garantie op is inruilen.

Je kunt indien je monitor stuk is misschien eens met een andere monitor proberen en kijken als het probleem zich nog voorvalt.

Je kunt ook eens kijken als alle kabels juist en goed zijn aangesloten.

Als het probleem zich dan nog steeds nog voorvalt.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Arthur

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.