Ga naar inhoud

Vraag aan wie ook boot vanaf een SSD (opstarttijd)


Passer

Aanbevolen berichten

Sinds een klein half jaar heb ik een SSD met hierop mijn progs en Win 8.1 op (heel tevreden trouwens :-) )

Als ik opstart kan ik (al) na ong 45 seconden programma's openen - en dit vind ik al geweldig tgo mijn 9 jaar oude XP die er 4/5 min over deed (!)

maar nu las ik gisteren op een ander forum "Met SSD moet het zo opgestart zijn. Ik zit gemiddeld op een kleine 4 a 5 sec na aanzetten. Zowel PC als Laptop." Iemand anders schrijft er "Ik heb mijn laptop met 256 GB Samsung 840 Pro SDD, 8 GB RAM en i7 geklokt op niet meer dan 8 seconden om te booten tot de desktop"

Nu moet ik wel zeggen: die 5 à 10 seconden heeft mijn systeem al nodig om de Bios door te komen, maar dan nog..

Dus de vraag aan wie ook een SSD heeft: liggen jullie opstarttijden (*) in de buurt van de mijne of gaat het bij jullie idd ook zo snel als bij 'die twee' ?

(*) al besef ik dat die natuurlijk afhangen van wàt je allemaal laat opstarten - maar bij mij is dat niet zo veel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

las ik gisteren op een ander forum "Met SSD moet het zo opgestart zijn. Ik zit gemiddeld op een kleine 4 a 5 sec na aanzetten. Zowel PC als Laptop."

4 à 5 seconden "na het aanzetten": daar maak ik uit op dat deze persoon zijn desktop én zijn laptop 4 à 5 seconden na het indrukken van de powerknop klaar voor gebruik is, dus bios werd geladen én Windows werd volledig opgestart ... sterk ! xD

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn pc ben ik in enkele seconde op de desktop en kan meteen programma starten.

Ik heb geen horloge maar ik schat op 5 à 6 seconden.

Er zit windows 8.1, windows I7 2700 en alle programma geïnstalleerd.

Bootracer vertraag zelfs de opstartsysteem en dus niet echt meetbaar.

Zonder bootracer gaat het veel sneller.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

dan komt nu bij mij dan de tweede vraag: kan het bij mij ook nog sneller? (*)

'k moet wel zeggen dat ik mijn systeem in een zaak liet samenstellen en dat het vanaf het begin ongeveer ook zo lang duurde

De bios neemt bij mij al wel een 5/6 seconden in beslag - kan daar iets aan gebeuren? (uefa-bios van Sata)

(*) hier zie je maar weer eens uit dat 'ne mens' eigenlijk nooit content is ...:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb Samsung EVO 250 GB SSD

Doch ik heb ook 12 GB geheugen.

De harddisk 3 TB heeft 64 MB cache en 7200 rpm snelheid.

Eigenlijk kan je niet veel doen aan de snelheid tenzij opletten dat er niet te veel programma mee opgestart.

Ook antivirus kan de snelheid bepalen: ik heb Avira betalende versie en die is vlug klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb een AD 2.5i SSD XPGSX900 SATA3 128GB (wat voor merk is het ??? - bij Hardware staat: Device SCSI\Disk&Ven_ADATA&Prod_SX900\4&e937c7&0&000000 was configured.)

enfin, 'k heb net het andere topic (zie 1ste post Asus) even doorgespit en in Bios stond mijn dvd als eerste - die naar de tweede plaats geduwd en nu zegt bootracer:

post-42549-1417705890,3105_thumb.jpg

als die andere kerels nu de tijd van die windows boot bedoelden , dan zit ik natuurlijk 'op schema'

en de bootvolgorde wijzigen leverde me blijkbaar ook weer wat op.

Nog iemand bedenkingen of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.