Ga naar inhoud

Waarom wordt mijn pc met de tijd trager?


Aanbevolen berichten

Mijn pc is intussen 4 jaar oud. Dringend aan vernieuwing toe zegt men mij dan. En ik heb inderdaad de indruk dat hij intussen vertraagd is. :o En het is niet dat ik zware programma's draai. Gewoon firefox, Word, een virusscanner en firewall, etc. Niets noemenswaardig dus. Ik onderhoud mijn computer zelfs door hem regelmatig op te kuisen met ccleaner, mallwarebytes,... En toch heb ik de indruk dat hij 4 jaar geleden sneller draaide dan nu. Maar hoe komt dat toch? En is er een manier om dit tegen te gaan, of op z'n minst dat 'aftakelingsproces' te vertragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien nog niemand antwoordde, doe ik een poging:

Twee mogelijke oorzaken zijn:

1. (en dit ondervond ik zelf met XP - een versie die dus een stuk ouder is dan jouw 7): in de loop 'van de tijden' komen er servicepacks en updates bij en die moeten allemaal geladen worden en een deel ervan moet ook permanent werken, actief zijn - dus moet je systeem méér doen dan in zijn beginfase. Dit vergt natuurlijk ook meer geheugengebruik. Mijn oud xp-systeem deed er vb op het einde 5 minuten over vooraleer hij was opgestart - nu ja : hij was ook 9 jaar oud.

2. Het kan ook aan spy- of malware liggen. Je schrijft dat je een AV en mbam hebt: da's dus normaal goed (tenminste als ze geregeld bijgehouden worden maar dat vermoed ik) Toch zou ik in jouw plaats maar eens een HJ-tje laten ontleden in de sectie Beveiliging & privacy Misschien helpt het je toch vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Pascal123,

Als aanvulling op het antwoord van Passer - punt 2, voer onderstaande uit:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.


  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.