Ga naar inhoud

WD Elements probleem


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb vandaag 2dehands een harde schijf gekocht. Het gaat om een WD Elements Desktop van 2 TB.

Als ik hem in het stopcontact steek en met de bijgeleverde usb kabel in mijn computer begint er een wit lichtje te flikkeren, ik hoor de schijf opstarten en vervolgens weer stilvallen. Het lichtje blijft wel branden.

De harde schijf wordt echter niet herkend door mijn PC (ook niet in apparaatbeheer).

Ik las ook op internet dat het probleem kan zijn dat je hem niet rechtstreeks in de muur steekt maar in zo'n stekkerblok. Ik heb geprobeerd hem rechtstreeks in de muur te steken maar tevergeefs.

Jullie zouden mijn persoonlijke helden zijn als jullie dit opgelost kregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Western Digital biedt geen enkele driver aan op zijn site en da's vrij logisch omdat je die niet nodig hebt.

Indien alle suggesties uit bericht #2 negatief worden beantwoord, dan zou ik hem terugdoen of een beroep doen op de garantie ... zo'n schijf kost nieuw amper €80.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt ervan af hoeveel ruimte je nodig hebt ... ;-)

Denk eraan: als het echt belangrijke bestanden zijn, dan zou ik aanraden om ze dubbel te bewaren op twee verschillende HDD's ... stel dat je 2,5 GB stockeert op je 3 TB HDD en die glipt plots uit je handen ... dan ben je ook meteen 2,5 GB aan materiaal kwijt, tenzij je je voorzorgen hebt genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.