Ga naar inhoud

WD externe schijf moet geformateerd worden


KVT

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb mijn WD externe harde schijf een tijdje niet gebruikt, denk 4-6 maanden.

De schijf was opgedeeld in twee partities. Een met spellen en een met administratie en films.

Nu sluit ik hem aan en moeten beide schijven geformateerd worden en krijg geen toegang.

Ook al op mijn laptop geprobeerd maar krijg dezelfde meldingen.

E: is not accessible. The volume does not contain a recognized file system. Please make sure that all required file system drivers are loaded and that the volume is not corrupted.

F: is not accessible. data error (cyclic redundancy check)

Misschien heeft mijn dochter hem een keer laten vallen maar denk het niet. Hij heeft al die tijd in een kast gelegen.

Zag al een andere post met soortgelijk probleem maar kon geen drivers vinden bij WD site.

Onder eigenschappen bij iedere schijf geeft deze aan dat er niets op staat...

Help, wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi KVT,

welkom op PC-Helpforum.be. ;-)

Probeer deze externe harde schijf eens te controleren met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-50223-1417705963,9491_thumb.jpg

Bedankt Asus, sorry voor de vertraging!

Ik had enkele pogingen nodig om de scan te voltooien, duurde 90 min en kon mn comp niet gebruiken.

Nu kom ik tot 238.379MB van 250GB... En dit is slechts de helft van de harde schijf.

Volgens de scan geen damaged blocks, 0 % damaged blocks.

Wat me verbaast is dat hij bij eigenschappen 0 bit capaciteit weergeeft.

post-50223-1417705963,9879_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

KAK!

Kom er nu dus achter dat de schijf die ik heb gescand niet mijn Western Digital is maar mn C schijf.

Lekkere omschrijving ook..

HD Tune vind de externe schijf helemaal niet om te kunnen scannen. Komt dit doordat hij eerst moet worden geformateerd?

Collega wijst me op kabelbreuk, ga ik vanavond even proberen met een andere kabel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag KVT,

Maak een printscreen van schijfbeheer, schijfbeheer bereik je door de Windows en R- toets samen in te drukken.

Je ziet dan het venster Uitvoeren in dat venster typ je diskmgmt.msc en klik op OK te drukken.

De schijven worden in beeld gebracht.

Maak er dus een printscreen van en plaats die afbeelding in je volgend bericht.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag KVT,

Eerlijk gezegd ziet het er niet zo goed uit... Zoals je kunt zien staan E: en F: in RAW modus, en dat is eigenlijk nooit echt een goed teken... Normaal zou deze in NTFS of FAT32 modus moeten staan (zoals je andere harde schijven). Het wijst erop dat het systeem je harde schijf niet meer kan herkennen, dus ook zoals je zelf ervaren hebt, kan je er geen gegevens meer van halen. De reden waarom deze in RAW modus is gegaan kan zijn omdat deze een hardware-probleem heeft, verkeerd is afgesloten door Windows bv. , etc...

Je kunt nog een poging doen om je systeem deze HDD terug te laten herkennen waardoor je misschien terug aan je gegevens kan geraken... Dat doe je door je HDD eerst te herstellen uit de RAW modus en hem daarna terug probeert te formatteren naar NTFS. Hoe je dat doet, kun je lezen op deze pagina. Daar geven ze ook nog een hoop extra informatie die van toepassing kan zijn.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.