Ga naar inhoud

windows 7 64bit nieuwe installatie


Aanbevolen berichten

Het probleem is het volgende:

Ik had windows 7 32bit op mijn pc staan en wou daar een legale windows 7 64bit op installeren. Ik heb ge-reboot en wou mijn partities opnieuw aanmaken omdat ik ze wilde veranderen. Ik heb per ongeluk het systeem partities verwijderd, omdat ik het niet wist. Nu kan ik geen nieuwe installatie meer maken omdat ik dit alleen op een gpt schijf deze installatie kan uitvoeren. Nu heb ik een mbr schijf en kan deze niet meer omzetten naar gpt. Ik heb al een recovery cd gedownload en uitgeprobeerd, maar niet lukt er nog. Ik heb ook ergens op internet iets gelezen over dit probleem .. namelijk : [h=4]RECOVERY-PARTITIE[/h]Soms is de harde schijf voorzien van een door de fabrikant geplaatste recovery-partitie (veelal verborgen). Verwijder deze partitie alleen wanneer u er absoluut zeker van bent dat deze echt niet meer nodig is, het bestellen van recovery-CD/DVD's duurt namelijk erg lang en is doorgaans niet gratis! Zie tevens de pagina over het kleiner maken van de Windows-partitie in geval van een recovery-partitie om veilig extra ruimte vrij te maken voor nieuwe partities.

Deze foutmelding krijg ik dan:

kan windows niet op deze schijf installeren. de geselecteerde schijf bevat een MBR-partitietabel. Op EFI-systemen kunt u windows alleen op gpt schijven installeren.

Ik heb een recovery cd gemaakt op mijn andere pc, maar dit werkt ook niet omdat ik de partities had verwijderd en nu ziet hij het windows 7 32 bit niet meer staan

Weet iemand wat ik kan doen ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil je van een 32 naar 64 bit installatie? Hoeveel Ram- geheugen is aanwezig?

Gaat het hier om een merk PC of laptop?

Is er een recovery partitie aanwezig?

Volg de handleiding eens in deze link (klik erop) en kies aangepaste installatie.

Formatteer eerst voor je Windows installeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat mijn tweede pc een nieuwe is en ik uiteindelijk beslist heb om een 64 bit aan te schaffen van windows 7. er is 8 ram aanwezig

Het gaat over een appolo 320 ALTERNATE Apollo P320 . Ik was al begonnen met de cd in te steken en heb al mijn partities gewist omdat ik mijn schijven wou terug onderverdelen in een andere volume. Dat is juist het probleem. Doordat ik alle partities heb verwijderen en terug nieuwe heb aangemaakt heeft er voor gezorgd dat het formaat van de schijf MBR is gebleven ipv GPT. Ik heb een systeem partities format GPT nodig om de nieuwe Windows te lezen en te installeren. Ik denkt dat ik het niet goed uitgelegd heb. Maar formateren op xp en windows 7 32bit was geen enkel probleem. Ik heb dat al honderden keren gedaan. Maar door wat te surfen op internet ben ik erachter gekomen dat ik een recovery van mijn schijf nodig heb door een recovery cd te downloaden. Maar dit werk ook niet door een of andere reden. Voor aleer ik naar de winkel stap wou ik dit zelf proberen om uit mijn fouten te leren.

bedankt voor het bericht en de moeite. Maar voorlopig zit ik blok en kan ik met uw antwoord niet doen.. nog eens bedankt :)

Waarom wil je van een 32 naar 64 bit installatie? Hoeveel Ram- geheugen is aanwezig?

Gaat het hier om een merk PC of laptop?

Is er een recovery partitie aanwezig?

Volg de handleiding eens in deze link (klik erop) en kies aangepaste installatie.

Formatteer eerst voor je Windows installeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal ook niet gaan. De partities zijn verwijderd en terug aangemaakt. Dus ik kan op geen enkele manier nog aan mijn oude installatie van windows 7 32 bit . Dus ik kan er ook geen programma's meer op installeren :(

Als je tijdens de installatie van Windows je partities formatteert zou je nadien Windows moeten kunnen installeren.

Je kan ook met Dark's boot And Nuke (DBAN) je schijf wissen en dan Windows installeren vanaf je dvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ook niks installeren en Windows hoeft niet op je PC te staan.

Je moet via een andere PC DBAN downloaden en branden op een cd/ dvd met als functie image branden die in je brandsoftware aanwezig is.

Dan plaats je de schijf in de PC waar de schijven gewist moeten worden en herstart je PC.

Dan zie je op een gegeven moment " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" verschijnen druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Trouwens bovenstaande methode geld ook voor het verwijderen van partities (formatteren) en installeren van Windows vanaf de Windows installatieschijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga het proberen !! :)

Je moet ook niks installeren en Windows hoeft niet op je PC te staan.

Je moet via een andere PC DBAN downloaden en branden op een cd/ dvd met als functie image branden die in je brandsoftware aanwezig is.

Dan plaats je de schijf in de PC waar de schijven gewist moeten worden en herstart je PC.

Dan zie je op een gegeven moment " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" verschijnen druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Trouwens bovenstaande methode geld ook voor het verwijderen van partities (formatteren) en installeren van Windows vanaf de Windows installatieschijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op enter gedruk omdat hij verschillende commandes toonde .. enter stond voor het in gang steken van de procedure .. alles uitgevoerd en nu komt er op: DBAN Failed: the disk have not been wiped. error: disk not found. DBAN could need a driver for this computer. Het heeft misschien te maken met die MBR en GPT ?

Je moet ook niks installeren en Windows hoeft niet op je PC te staan.

Je moet via een andere PC DBAN downloaden en branden op een cd/ dvd met als functie image branden die in je brandsoftware aanwezig is.

Dan plaats je de schijf in de PC waar de schijven gewist moeten worden en herstart je PC.

Dan zie je op een gegeven moment " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" verschijnen druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Trouwens bovenstaande methode geld ook voor het verwijderen van partities (formatteren) en installeren van Windows vanaf de Windows installatieschijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de windows 7 64 bit in mijn pc gestoken en gestart met de cd en ik krijg nu een scherm dat zegt: Windows Boot Manager: Choose an operating system to start, or press TAB to select a tool: (use the arrow keys to highlight your choise, then prees enter) "dan staat er om te selecteren" Windows setup (EMS enabled) "met daaronder het opschrift" To specify an advanced option for this choise, press F8 .... tools: Windows Memory Diagnostic ..

wat nu ?

Ik heb op enter gedruk omdat hij verschillende commandes toonde .. enter stond voor het in gang steken van de procedure .. alles uitgevoerd en nu komt er op: DBAN Failed: the disk have not been wiped. error: disk not found. DBAN could need a driver for this computer. Het heeft misschien te maken met die MBR en GPT ?

- - - Updated - - -

Eerste uitleg tot enter drukken loopt zoals getoont, maar nadien krijg ik de foutmelding die ik reeds poste :(

Hoe je DBAN juist moet gebruiken zie je in
.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.