Ga naar inhoud

Witte dode pixels op televisiescherm Philips 42pfl4208h_12


Kurtt

Aanbevolen berichten

Televisiescherm: Philips 42pfl4208h_12

Ik heb onlangs opgemerkt dat je een tv-scherm als "groot" beeldscherm kunt gebruiken (via hdmi). Op die manier heb je een groot beeldscherm. Je kan dan perfect verder werken op de pc, want ik heb ook een draadloos toetsenbord en een draadloze muis. Het televisiescherm fungeert dan in feite als een zeer groot beeldscherm voor je pc. Dit is erg handig, alles is dan lekker groot.

Maar onlangs had ik Wordpad opgestart, en zag ik tot mijn verbazing dode witte pixels op het televiescherm. Eéntje viel echt op (zie filmpje hieronder), de rest eigenlijk ook.

In het begin zoom ik in op die witte pixel, en dan moet je eens vlug langs de linkerkant blijven kijken. Daar zie je nog een heleboel witte dode pixels.

Alleen bij wit beeld zie ik de dode witte pixels. De pixels vallen echt op bij een witte achtergrond, én ook als ik gewoon tv kijk met die televisie, maar dan moet ik echt opletten want anders merk je het niet.

Televisiescherm:

Mijn ouders hebben een soortgelijke tv, en hebben geen dode witte pixels. Deze tv wordt echter niet gebruikt om een pc een groter beeldscherm te geven. Deze tv wordt alleen gebruikt om tv te kijken, de mijne dus ook om pc een groter beeldscherm te geven.

Hier kan je het filmpje downloaden waar je duidelijk de dode witte pixels ziet, vanboven en zeker ook aan de linkerkant aan het begin van het filmpje.

TinyUpload.com - best file hosting solution, with no limits, totaly free

Wat moet ik doen?

Moet ik deze tv terug binnenleveren? Hoe gebeurt dit? Ik heb hem in de Carrefour gekocht. Ik weet niet hoeveel jaar garantie ik er op heb. Even de garantiepapieren zoeken.

Vinden jullie het de moeite om deze tv binnen te doen? Hoelang ben ik de tv dan ongeveer kwijt? Naar waar moet die opgestuurd worden?

Vinden jullie de klachten ernstig genoeg?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijkomende vraag:

Zijn de dode witte pixels een productiefout of heb ik die dode pixels zelf veroorzaakt?

Zoals je weet gebruik ik het televisiescherm als een groot beeldscherm, de pc zelf staat natuurlijk aan.

Onlangs heb ik wel de trial versie geprobeerd van G-Force. (addin voor Windows Media Player). Hiermee krijg je heel mooie visualisaties (met enorm veel kleuren en lijnen). Ook mag blijkbaar het beeld van een tv niet te lang "stil" staan, en dat is dus wel het geval als je bijvoorbeeld Wordpad even open en hebt staan. Ook als de visualitaties van G-Force aanstaan, doet het beeldscherm dus eigenlijk een uur niets anders dan lijnen tonen. Misschien heb ik de pixels op die manier "opgebrand"? Dus heeft het beeld te lang stilgestaan ??

Kan ik hiermee de dode witte pixels veroorzaakt hebben?? Bij het gewoon kijken naar tv waren de witte dode pixels me niet opgevallen, wel toen ik dus wordpad opende op mijn pc en op het groot beeldscherm van mijn tv keek.

Wanneer ze de tv repareren, wil ik natuurlijk niet meer dezelfde fout maken. Dus best de tv niet meer als "groot" beeldscherm gebruiken of ligt daar de oorzaak van de dode witte pixels niet??

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het kasticket teruggevonden. Vanaf datum kasticket : 1 jaar oud, dus valt nog in garantieperiode.

Zou de oorzaak van de dode witte pixels te maken hebben met aansluiten via hdmi kabel van pc naar tv? Of misschien niet vermelden want dan ben ik zelf verantwoordelijk voor de dode witte pixels? Vragen of dit de oorzaak is of niet vragen aan philips want anders valt garantie weg... ? Ik heb toch niets verkeerd gedaan. Philips-tv kan ook als groot "pc-scherm" gebruikt worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende mail is de deur uit:

Televisiescherm: Philips 42pfl4208h_12, staat nog onder garantie

Ik heb onlangs opgemerkt dat je een tv-scherm als "groot" beeldscherm kunt gebruiken (via hdmi). Op die manier heb je een groot beeldscherm. Je kan dan perfect verder werken op de pc, want ik heb ook een draadloos toetsenbord en een draadloze muis. Het televisiescherm fungeert dan in feite als een zeer groot beeldscherm voor je pc. Dit is erg handig, alles is dan lekker groot.

Maar onlangs had ik Wordpad opgestart, en zag ik tot mijn verbazing dode witte pixels op het televiescherm. Eéntje viel echt op (zie filmpje hieronder), de rest eigenlijk ook.

In het begin zoom ik in op die witte pixel, en dan moet je eens vlug langs de linkerkant blijven kijken. Daar zie je nog een heleboel witte dode pixels.

Alleen bij wit beeld zie ik de dode witte pixels. De pixels vallen echt op bij een witte achtergrond, én ook als ik gewoon tv kijk met die televisie, maar dan moet ik echt opletten want anders merk je het niet.

Mijn ouders hebben een soortgelijke Philips tv, en hebben geen dode witte pixels. Deze tv wordt echter niet gebruikt om een pc een groter beeldscherm te geven. Deze tv wordt alleen gebruikt om tv te kijken, de mijne dus ook om pc een groter beeldscherm te geven.

Hier kan je het filmpje downloaden waar je duidelijk de dode witte pixels ziet, vanboven en zeker ook aan de linkerkant aan het begin van het filmpje:

TinyUpload.com - best file hosting solution, with no limits, totaly free

Hoe lang ben je ongeveer de tv kwijt als ze de dode pixels gaan onderzoeken? Of krijg je een nieuwe, indien op voorraad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Kurtt,

Mijn ouders hebben een soortgelijke tv, en hebben geen dode witte pixels. Deze tv wordt echter niet gebruikt om een pc een groter beeldscherm te geven. Deze tv wordt alleen gebruikt om tv te kijken, de mijne dus ook om pc een groter beeldscherm te geven.

Ik neem aan dat men een tv kunt aansluiten aan een pc, maar wel voor het afspelen van foto's, muziek, films e.a., en niet voor "tekstverwerking".

Een tv is een communicatie-apparaat voor het verzenden en ontvangen van bewegende beelden en geluid.

Kan ik hiermee de dode witte pixels veroorzaakt hebben?? Bij het gewoon kijken naar tv waren de witte dode pixels me niet opgevallen, wel toen ik dus wordpad opende op mijn pc en op het groot beeldscherm van mijn tv keek.

De enige manier om achter te komen is bij uw ouders de tv ook aan een pc aan te sluiten en met Wordpad te werken.

De risico is dan groot dat er wellicht ook witte dode pixels op het scherm verschijnen. Ik zou het dus niet uit proberen.

Zou de oorzaak van de dode witte pixels te maken hebben met aansluiten via hdmi kabel van pc naar tv?

Neen, zie deze link ☞ blz. 58.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige manier om achter te komen is bij uw ouders de tv ook aan een pc aan te sluiten en met Wordpad te werken.

De risico is dan groot dat er wellicht ook witte dode pixels op het scherm verschijnen. Ik zou het dus niet uit proberen.

Ik bekeek op de tv ook de krantenkoppen. Dus dan staat het beeld ook even stil, want ik wil het bericht lezen. (of bekijken van een pdf bestand, dat leest prettig, een groot scherm, je ziet het artikel in één keer op het scherm. Dus ik mag dat niet meer doen want anders dode pixels?) Enkel bewegende dingen en muziek?

Ik zoek eigenlijk bevestiging of het zo is dat er dode witte pixels gevormd worden bij het bekijken van artikels op dat groot tv-scherm.

Ik vind er geen info over terug op internet. (mensen met soortgelijke klachten ofzo).

- - - Updated - - -

Ik heb even op "pixel policy philips' gezocht :

http://www.p4c.philips.com/files/2/200w6cs_00/200w6cs_00_ppd_nld.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord ontvangen.

Ongeduldig als ik ben, ben ik direct naar stap 4 gegaan. En ook op een grijze achtergrond zie je duidelijk die éne witte pixel, en die witte pixels langs links. Ook links bovenaan zijn een heleboel zeer kleine witte pixels die ik nog niet opgemerkt had. Ik ben er wel vlak tegen gestaan, dus geen 4 meter ruimte gelaten. Waarschijnlijk zal ik die dan niet meer zien, maar zo kunnen ze toch alles uitleggen??

Ik ga in het weekend de vorige stappen even doen, zoals resetten naar fabrieksinstellingen, maar ik denk niet dat dan de dode pixels plotseling verdwenen zijn. Vreemd dat ik enkel problemen hebben met witte pixels die op het beeld komen, en dus niet met andere kleuren.

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

In onderstaande e-mail vind u een stappenplan om duidelijk in kaart te brengen wat de omvang van het pixelprobleem is. Daarnaast heb ik daarin de antwoorden verwerkt op de volgende vragen die u stelde:

"Hoe lang ben je ongeveer de tv kwijt als ze de dode pixels gaan onderzoeken? Of krijg je een nieuwe, indien op voorraad?"

Situatie: Één of meerdere pixels op het scherm zijn constant licht, wit of veranderen niet van kleur

Checklist

Zorg ervoor dat:

• Het scherm is schoongemaakt

• Het licht in de kamer geen invloed heeft op het beeldscherm van de televisie

• Het beeldscherm niet is blootgesteld aan een directe lichtbron

• De kamer normaal is verlicht met ongeveer 75 Nit. Bijvoorbeeld 's avonds alleen twee spaarlampen van 11W elk.

Antwoord

1. Test de HD democlip

Zoek uit of de pixels ook donker of licht blijven als de televisie inhoud van de televisie zelf afspeelt, bijvoorbeeld het startlogo van Philips, de HD democlip of het menu.

2. Zet de televisie terug naar de fabrieksinstellingen

• Druk op de "Home"-knop van de afstandsbediening van de televisie en kies:

[Configuratie] (Setup) > [TV-instellingen[ (TV Settings) > [Algemene instellingen] (General Settings) > [Fabrieksinstellingen] (Factory settings)

3. Donkere of lichte pixels

Mocht één of meerdere pixels donker zijn of niet van kleur veranderen (lichter zijn)

> Ga verder naar stap 3A als donkere plekken zichtbaar zijn op het scherm

> Ga verder naar stap 3B als lichte plekken zichtbaar zijn op het scherm

3A: Er zijn donkere pixels te zien op het scherm

• Ga verder naar stap 5A als meer dan zeven pixels als donkere plekken te zien zijn op het scherm of als de plekken zichtbaar zijn op een afstand die 4x groter is dan de grootte van het scherm (bijv. 4x40 inch = 160 inch = 4 meter van de televisie af

• Ga verder naar stap 5B als de pixels niet zichtbaar zijn op een afstand die 4x groter is dan de grootte van het scherm (bijv. 4x40 inch = 160 inch = 4 meter van de televisie af)

3B: Er zijn lichte pixels te zien op het scherm

Het valt onder de fabrieksgarantie (van 2 jaar) als een lichte plek duidelijk zichtbaar is op een grijs scherm. Er zal in dat geval een monteur aan huis komen, zodat u de de televisie niet nog enkele dagen kwijt bent.

Ga verder naar stap 4 om dit grijze beeld te testen.

4. Test met een grijs scherm

• Download het volgende bestand: https://app.box.com/s/asxjhsorirs98091szk1

• Sla dit bestand op op een USB-stick

• Plaats de USB-stick in de televisie

• De bestandslijst van de USB-stick zal op het beeldscherm verschijnen

• Open het grijze testbeeld door het bestand '50% grey test pattern FHD.jpg' te kiezen

• Controleer of de lichte pixel nog steeds zichtbaar is in het grijze scherm. Dit kan het beste getest worden door te kijken van een afstand die 4x groter is dan de grootte van het scherm (bijv. 4x40 inch = 160 inch = 4 meter van de televisie af). Is de pixel alsnog zichtbaar? Ga dan verder naar stap 5A. Zo niet, ga dan verder naar stap 5B

5A Contact met Philips

Neem contact op met de Philips Consumer Care voor verdere ondersteuning. Zorg ervoor dat u dan ook het serienummer van de televisie bij de hand heeft en beschikt over uw aankoopbewijs.

5B Binnen industriële normen

Dit product heeft een hoog aantal kleurenpixels. Hoewel het scherm 99,999 % of meer effectieve pixels bevat, is het mogelijk dat er zwarte puntjes of felle lichtpuntjes (rood, groen of blauw) verschijnen. Dat is een structurele eigenschap van het scherm (binnen de algemene industriële norm) en geen defect.

Met vriendelijke groeten,

Philips TV Support

Telefoon: 027 00 72 62

Maandag tot en met vrijdag: 08:00 - 20:00

Zaterdag: 9:00 - 18:00

Bij 3B zeggen ze dat ze een monteur sturen, en bij 4 zeggen ze dat ik eerst 4 meter van het scherm moet zitten vooraleer ik mag gaan klagen...

- - - Updated - - -

Ik overweeg trouwens om een nieuwe laptop te kopen, dan hoef ik de tv niet meer te gebruiken als ik bv in bed verder wil werken.

Ik start hier een nieuw topic over op, bij onderwerp aankoopadvies. (http://www.pc-helpforum.be/f57/welke-laptop-hebben-jullie-en-zijn-74012/)

Ik zal ook aan de monteur (als die ooit komt), vragen of het openen van wordpad de oorzaak was van de pixel fouten)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.