Ga naar inhoud

Filezilla - wat aanduiden?


Aanbevolen berichten

Beste, ik ben sinds kort aan het werken aan een Chamilo platform voor mijn klas. Mijn school gebruikt Chamilo al. Voor mensen die niet weten wat Chamilo is, dit is een ELO, een elektronisch leerplatform waar scholen mee werken om agenda, evenementen, cursussen, lesroosters, klassen enzo toe te voegen zodat leerlingen ook thuis alle info hebben over school. Mijn klein probleem is: Ik upload mijn bestanden van het platform met Filezilla naar mijn host panel waar het dan wordt opgeslagen, maar soms krijg ik deze melding: Screenshot by Lightshot Ik deed eerst altijd "overschrijven" zoals standaard staat aangeduid, maar toen ik de vorige keer het platform uploadde [dat duurde 15 u!!] merkte ik dat ik een paar errors had van mapjes die niet konden converteren in het platform. Ik weet niet of het komt door die "overschrijven" optie. Misschien ben ik daardoor mapjes kwijtgeraakt en krijg ik daardoor errors waardoor mijn platform niet werkt. Vandaar mijn vraag: Moet ik nu overschrijven aanduiden en ligt de basis van mijn error in het platform ergens anders [Zoja waar zou dit kunnen aan liggen]? Of moet ik iets anders aanduidden in het Filezilla venster? Want ik ben van plan het platform opnieuw up te loaden, maar deze keer wil ik geen fouten maken. Nog eens 15 u extra uploaden door een domme fout wil ik liever niet. Alvast bedankt!

Florian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doelbestand blijkt al te bestaan op 01.06.2014 ... zou moeten betekenen dat daar al nieuwe informatie is op ingeladen via Filezilla. Je bronbestand dateert echter van 25.10.2013. Mogelijk dat daar wijzigingen zijn aangebracht tot de datum van 01.06.2014 lijken me dan ook onwaarschijnlijk. In dat geval zou de optie "overschrijven" moeten volstaan om dit oude bestand naar het doelbestand te converteren. Gezien zowel de naam als de grootte van het bestand identiek zijn, is er geen enkele aanduiding waarom je hierop foutmeldingen zou krijgen. Ook de realisatie van de transfer op 01.06.2014 is positief.

Wat je nog wel zou kunnen proberen is in je bronbestand vandaag een kleine wijziging aanbrengen, waardoor de aanmaakdatum wijzigt in 02.06.2014. Dan kan je via Filezilla de optie "Overschrijven indien bron nieuwer is" gebruiken. Maar dat is eerder een gokje, dan een zekerheid. Want op basis van het beschikbare screenshot lijkt alles - aan de kant van Filezilla - correct verlopen te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, alvast heel erg bedankt voor de uitgebreide info, maar blijkbaar is het iets anders, mijn filezilla geeft bij sommige overdrachten aan dat ze mislukt zijn met als reden: kan overdracht niet starten, ik weet niet wat dit juist inhoudt, maar het is zeer vervelend aangezien dit de reden is bij 3000 van de 40000 bestanden die ik moet uploaden, ik weet niet of dit te fiksen valt. Zou het kunnen liggen aan Filezilla? Of aan de mapjes die ik upload, ze komen van een ELO platform, Chamilo, en bij anderen leverde dit geen problemen naar mijn weten. Dankzij de bestanden die mislukken kan ik het platform niet verder installeren, hebt u nog raad? Alvast hartelijk dank! Topforum trouwens! Groeten Florian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk niet echt nee, ik zie er wel speciale namen tussenstaan, zoals een .lts.png afbeelding etc en wat me ook opvalt is dat zo goed als elk mislukt bestand error heeft, maar dat zal niet de oorzaak zijn aangezien er wel al bestanden met een underscore zijn geupload. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn mijn (potentiële) ideeën zowat uitgeput. Dat zijn klassiekers die ik zelf al eens met Filezilla heb meegemaakt, maar verder nog nooit problemen gehad. Nog eentje: gaat het om extreem grote bestanden (zodat mogelijk de uploadtijd voor problemen en errors zou kunnen zorgen) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het nog eens proberen via een andere pc of vanuit een ander netwerk. Bijvoorbeeld vanaf thuis of vanaf het netwerk op de school.

Als ik de melding van filezilla zo zie lijkt het alsof er naar een windows webserver wordt weggeschreven. Ik zou eens contact opnemen met de beheerder van de FTP waar je naartoe probeert te schrijven.

Misschien staan er bestandsrechten niet goed of dat de FTP server geen correcte foutmelding terug geeft. Dat zou een van de redenen kunnen zijn waarom het 15 uur heeft geduurd.

Ik heb Chamilo even bekeken, en dat is ongeveer 51MB. Dat zou met een verbinding van tegenwoordig ongeveer 5 minuten moeten duren om dit te uploaden.

Mijn advies zou zijn, neem even contact op met de systeembeheerder. Vaak zijn zij ook zelf bereid om de software te installeren. Want je hebt namelijk voor Chamilio ook nog een database nodig. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat je Chamilio niet voor een hele school kunt gebruiken net zoals Moodle.

Als het zo is dat in andere klassen al Chamilio wordt gebruikt, dat je met die mensen even contact opneemt hoe hun dat hebben gedaan. Als het goed is hoeft er maar één Chamilio installatie uitgevoerd te worden en kan daarna een hele school er gebruik van maken. Iedere docent of klas zou netjes zijn eigen 'omgeving' moeten hebben om lesmateriaal op te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@leroy

Ik ben zelf nog student, maar ben heel erg geïnteresseerd in ICT, en om me in deze richting te verdiepen, ben ik op zoek gegaan naar zoiets als Chamilo, puur om ervaring op te doen en om dingen te kunnen testen. Ik vond het nuttig om dit platform voor mijn klas te maken, vandaar dat ik het niet voor een hele school hoef te hebben. Het is inderdaad mogelijk om dit op grotere schaal te doen maar daar haal je geen extra ervaringen uit. Ik wil je wel bedanken voor het uitgebreide antwoord. Ben ondertussen tot de conclusie gekomen dat het aan de host lag, mijn inodes waren ver over de 100% gegaan en nog meer files uploaden was onmogelijk, vandaar alle errors op het einde. Nu dus een grotere gratis host zoeken. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.