Ga naar inhoud

Gratis host


Aanbevolen berichten

Ik ben sinds kort op zoek naar een host om mijn ELO open source software op te uploaden, de host moet zowel gratis als de webhost zelf zijn, hiermee bedoel ik dat ik hun service en hun disk ruimte gebruik om mijn platform online te houden. Het platform zou 1, maximum 2gb in beslag nemen, meer zeker niet. Het is vooral belangrijk dat mijn Inodes niet te snel op een max level komen te staan zoals ik al heb ervaren met free byethost en 000webhost. Ondanks dat was ik algemeen tevreden over deze twee, ik had 1 à 2 gb gratis, waar ik nog maar 300 MB van had gebruikt, en mijn inodes stonden al op het maximum. Vandaar dus zoek ik naar een nieuwe. Liefst helemaal gratis, tenzij het echt echt niet anders kan, een goedkope host is misschien nog mogelijk maar liever niet. Iemand die een idee heeft? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je een nieuw topic bent begonnen, heel goed!

Wij kunnen alleen niet echt een advies daar op geven voor een gratis webhosting. Daarvoor zul je toch zelf even goed moeten zoeken!

Let wel op! Gratis betekend eigenlijk nooit beter heb ik ondertussen wel al ondervonden.

Gratis webhosts hebben namelijk allerlei kleine lettertjes waarin ze bijvoorbeeld aangeven dat ze jouw gegevens en al jouw activiteiten mogen doorverkopen aan derden. Of dat je erg veel reclame op je website krijgt. Of dat je per dag maar een bepaalde hoeveelheid bandbreedte hebt, of zoals in jouw geval een limiet op inodes, etc.

Je moet ook opletten met je database die straks ook gaat groeien voor wat je hem wil inzetten. Alles wat je in die ELO uitvoert, is een toevoeging in een database. Ik denk dat de database na een schooljaar zeker wel een paar GB kan groeien als je er een klas mee laat werken.

Ik weet niet precies waarvoor je hem wilt inzetten (zoals in het andere topic ook verteld), maar ik vermoed dat je het wil gebruiken om het schoolwerk in op te slaan en te delen met klasgenoten. Als dat het geval is, dan zou ik de meest simpele weg proberen, daar zijn er twee van:

1. Dropbox - daarmee kun je bestanden delen met mensen. Je krijgt geloof ik 5GB gratis opslag per gebruiker

2. Google docs - met z'n allen in één documentje werken zonder dat je problemen krijgt.

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar Google Docs omdat je hier met iedereen tegelijk in één document kunt werken. Als iemand iets typt op zijn eigen pc/laptop, dan zie jij het direct veranderen in het document. Je valt elkaar niet lastig, want je kunt allemaal ergens anders aan werken. Jij doet hoofdstuk 1 een ander begint met hoofdstuk 2, etc. Als je klaar bent, exporteer je het naar een PDF en kun je het inleveren.

Als je niet allemaal aanwezig bent op dezelfde locatie kun je ook nog een chat openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Leroy,

Het zal inderdaad moeilijk worden om nog een degelijke host voor dit platform te vinden, ik kan nog altijd even zoeken, en anders neem ik je oplossing i.vm. Google Docs. Ik wil je alvast heel erg bedanken voor je moeite!

Fijne nacht!

Florian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het ELO omgeving wil gebruiken om bestanden met klasgenoten te delen, dan is Google Docs denk ik toch de beste, makkelijkste manier. En gaat er iets fout (wat ik betwijfel) dan hoef je niet een hele installatie opnieuw uit te voeren.

Wat je kunt proberen is om het eerst eens op je eigen computer te draaien. Je kunt een USBWebserver opzetten, waarmee je alsnog het pakket eens lokaal op je eigen pc (in een portable webserver) kunt installeren.

Als het toch niet is wat je verwacht verwijder je USBWebserver gewoon en heb je nergens meer last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.