Ga naar inhoud

Url wordt geblokkeerd op FB en instagram


MissL

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik mijn blog die ik heb bij Blogger naar een .be domeinnaam laten overzetten. Voorheen, met mijn .blogspot.be domeinnaam kon ik overal updates plaatsen maar als ik dat nu met mijn .be domeinnaam probeer op Facebook krijg ik onderstaande melding. Het formulier heb ik al 20x ingevuld zonder reactie.

post-50585-1417706006,8561_thumb.jpg

Ook op instagram kan ik de link in mijn profiel niet wijzigen naar .be, ik moet daar mijn .nl domein gebruiken want ook Blogspot.be wordt nu overal geblokkeerd.

Mijn domeinnaam staat geregistreerd bij Hostnet, ik ben even naar de nameservers gaan kijken of daar het probleem niet ligt maar mijn kennis rijkt niet zo ver, zien jullie hier iets waardoor FB en Instagram mijn blog zouden kunnen blokkeren?

post-50585-1417706006,8883_thumb.jpg

Het is zeer vervelend dat mijn domeinnaam eigenlijk onbruikbaar is op social media. Hopelijk is er een simpele oplossing. Alvast bedankt voor jullie hulp :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de website toevallig bij google gehost? Want wat ik kan opmaken uit jouw instellingen en wat ik voor je heb uitgezocht is het volgende:

misslanghaar.be verwijst naar www. misslanghaar.be

misslanghaar.be staat op 4 ip-adressen van google (ter backup). Dat is geen probleem. Maar omdat deze naar www.misslanghaar.be verwijzen en dit een CNAME is van de google hosted services, denk ik dat facebook dit herkent als een manier om informatie te stelen.

Denk bijvoorbeeld aan een website die je op facebook plaatst waarin je mensen aanspoort om erop te klikken. Het is de domeinnaam: gezondelevens.be (of iets dergelijks). Als men daarop klikt zou men doorverwezen kunnen worden naar een facebook-look-a-like pagina waarin ze moeten inloggen met hun facebook account. Deze inloggegevens zou je kunnen opslaan en daarna doorverwezen worden naar gezondleven.be (zie je het verschil in domeinnamen?)

Ik denk dat dat de reden is dat je die melding krijgt in je eerste screenshot.

Wat je eens kunt proberen is in plaats van dit te gebruiken

http://misslanghaar.be

Je eens dit moet proberen. En kijken of dat wel werkt.

http://www.misslanghaar.be 

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.