Ga naar inhoud

# verzamelen op website


elise

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

ik ben op zoek naar een tool die ik kan integreren op mijn website die alle # verzameld over mijn onderwerp.

Bijvoorbeeld: iemand post een foto op instagram met #mijnonderwerp, iemand anders post iets op Twitter of Facebook met dezelfde hashtag. Hoe krijg ik die afbeeldingen of posts dan op mijn site?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes,

Elise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor moet je voor elke dienst (instagram, twitter, etc.) een stuk code schrijven met behulp van de daarvoor beschikbare API's.

PHP is daarvoor de makkelijkste manier denk ik.

Twitter heeft bijvoorbeeld een library voor PHP waarmee je hun API kunt benaderen. Je moet hiervoor eerst een API-key aanvragen bij twitter. Deze moet je in de library configureren.

Je moet dan nog toestemming geven dat jij (met jouw twitter account) via die API-key informatie mag ophalen van twitter. Elke library (zowel van twitter, instagram, etc.) heeft een handleiding hoe je die moet gebruiken. Maar hiervoor moet je echt wel kennis hebben van PHP.

Neem nou als voorbeeld dat je via de twitter library de tweets op kunt halen met hashtag #pc-helpforum. Dan moet je dat in je code programmeren. Het resultaat hiervan misschien nog filteren, zodat oude resultaten niet worden weergegeven.

Verder moet je ook denken aan caching. Want volgens de fair use policies van elke dienst kun je maar bijv. maximaal 100x een aanvraag doen per dag (met die API-key). Met caching kun je dit beheersen. Zo kun je het resultaat wat je krijgt cachen in een bestandje zodat je niet elke keer de twitter API moet bevragen, maar je dat bestand kunt uitlezen en weergeven. Stel dus dat je 100x op een dag nieuwe informatie mag ophalen kun je programmeren dat de cache elke 14,4 minuten (24uur = 1440minuten / 100x = 14,4 minuten) leeg gemaakt mag worden. Zodat nieuwe informatie in je cache gestopt kan worden.

Ook moet je nagaan of je alle berichten van twitter, instagram, facebook, etc. los van elkaar wilt zien, of in één grote gecombineerde stream (de berichten dus samenvoegen).

Ter informatie

Mocht hetgeen wat hier boven staat helemaal niets zeggen en/of kun je geen PHP code schrijven, dan zou ik er al niet aan beginnen. Misschien dat er mogelijkheden zijn om gebruik te maken van de standaard HTML-widgets van twitter, instagram, facebook, etc. Maar dan denk ik dat je niet het resultaat behaalt wat jij zou willen.

Ik zou het wel kunnen maken, alleen daar gaat zo veel tijd in zitten dat ik dat niet ga doen. Dat vindt ik zonde van mijn tijd.

Extra info

Twitter heeft een aantal voor-gedefinieerde tijdlijnen die je kunt gebruiken (https://dev.twitter.com/web/embedded-timelines#creating)

Facebook heeft dat vast ook, alleen dan krijg je allerlei verschillende blokken en vormen (denk ik). Dus de vraag is of je dat zou willen.

Misschien als je goed bent met jQuery en javascript kun je er nog iets leuks van maken door de tijdlijnen "uit te kleden" en hier een eigen soort tijdlijn van te maken. Maar ook hier moet je in gedreven zijn en kennis voor hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die websites die je aanhaalt doen op de achtergrond bijna hetgeen wat ik in mijn vorig berichtje plaatste.

die tagboard.com komt aardig in de buurt denk ik van wat jij graag zou willen. Maar hoe je dat op je eigen website kunt plaatsen dat weet ik niet. Dan zou je tagboard.com eens moeten contacteren via de contactpagina https://about.tagboard.com/contact

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.