Ga naar inhoud

Webshop hosting


Aanbevolen berichten

Dag allemaal! Wellicht hebben jullie in het voorsteltopic al gelezen dat ik het plan heb om een webshop te starten in tweedehands elpee's. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken waar ik dit het beste zou kunnen laten hosten. In eerste instantie heb ik nog niet zoveel nodig: de ruimte om tot een paarhonderd producten aan te bieden en een gebruiksvriendelijke ontwerptool voor een beginner.

Elke host heeft natuurlijk prachtige aanbiedingen, maar ik ben vooral benieuwd naar persoonlijke ervaringen. Mijn vraag is dus: heeft iemand een webshop (of ooit gehad) en wat zijn je ervaringen met je host? Wat kunnen jullie aanraden?

Overige tips bij het beginnen van een webshop zijn trouwens ook altijd welkom :)

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk geen ervaring mee. Mijn stiefvader heeft ooit een webshop gehad, en persoonlijk vondt ik dat ding erg lelijk. Dat is via een provider geweest die een webshop voor je opzet en waarmee je met hun beheerpaneel je website/webshop kunt aanpassen.

Zoals ik toen destijds in die beheerpaneel keek om je website aan te passen, kun je daar niet veel in doen qua opmaak/layout. Maar dat kan ook zijn omdat ik niet alles zag.

Persoonlijk zou ik gaan voor het opzetten van een eigen webshop met een pakket als Magento of OSCommerce. Je bent dan wel voor alles zelf verantwoordelijk, ook voor de installatie en de juiste werking van de plugins. Bij een bedrijf die dit allemaal voor je regelt heb je daar geen last van. Zij beheren de plugins en regelen desnoods de koppelingen die je wilt hebben.

Dat is tot nu toe mijn advies/opmerkingen over een webshop dat ik tot nu toe gemerkt heb. Ik denk als je een goede designer hebt, je best wel een mooie webshop kunt hebben ook al is het op een slecht systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Leroy! Daar heb je wel een punt inderdaad, dat het waarschijnlijk mooier wordt als je een designer de webshop laat ontwerpen. Echter houd ik alles in eerste instantie liever in eigen hand. Ik heb nog even rondgekeken en ik belandde uiteindelijk op de website van strato. Hier bieden ze een betaalbaar basispakket en templates die je aan kunt passen. Ziet er interessant uit. Is dit toevallig ook de provider waar je stiefvader bij zat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat weet ik zeker. Zijn webshop is volgens mij ook opgeheven (druk) dus ik kan het ook niet meer achterhalen.

Ik zou als tip wel willen meegeven, probeer een beetje in het heden te denken qua opmaak en layout. Geen lichtkranten gebruiken, geen glitter and glamour, geen bewegende achtergronden die zich 100x herhalen, etc. Vaak is het simplistisch houden van je webshop/website veel beter, handiger en duidelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat weet ik zeker. Zijn webshop is volgens mij ook opgeheven (druk) dus ik kan het ook niet meer achterhalen.

Ik zou als tip wel willen meegeven, probeer een beetje in het heden te denken qua opmaak en layout. Geen lichtkranten gebruiken, geen glitter and glamour, geen bewegende achtergronden die zich 100x herhalen, etc. Vaak is het simplistisch houden van je webshop/website veel beter, handiger en duidelijker.

Daar ben ik het volledig mee eens :) Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.