Ga naar inhoud

computer zogezegd gehackt door FCCU, pc is geblokkeerd


Aanbevolen berichten

Bij het opnieuw opstarten duurt het enkele seconden voor mijn pc vastloopt en er een scherm tevoorschijn komt. Op mijn scherm komt er een melding van FCCU dat ik in overtreding ben en er 100euro dient betaalt te worden om pc weer gebruiksklaar te maken.

Wat moet ik nu doen?

Mijn computer (laptop) is volledig onklaar gemaakt en kan deze enkel nog opstarten en afsluiten.

Mvg,

Air

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi air,

welkom op PCH.

Kan je het onderstaande uitvoeren ?...

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Asus : air kan dit niet uitvoeren want hij krijg steeds in enkele seconden een scherm met een melding van FCCU dat hij in overtreding is en er 100euro dient betaalt te worden om pc weer gebruiksklaar te maken.... hij zou jhet op een andere pc moeten uitvoeren en nadien op een usb stick downloaden en dan via die geinfecteerde pc te doen zoals jij het beschrijft nietwaar?

@Air: nooit ingaan op het voorstel van die hackers die je dit FCCU-virus op je pc hebben gezet!

aangepast door piepo
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Tijdens het creëren van het hijackthis-logje krijg ik zoals voorzien idd onderstaand venster te zien;

2. Je krijgt het venster "Bestand openen - beveiligingswaarschuwing" , klik er op Uitvoeren.

13146d1314538109-hoe-maak-ik-een-hijackthis-logje-instal2.png

maar als ik op uitvoeren klik, komt er de mededeling (van windows installer, gele driehoek met zwart uitroepteken erin) dat

" de systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd"

Dus ik geraak niet verder dat deze stap voor de installatie van het hijackthis-logje.

Mvg,

Air

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar deze locatie C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis en probeer daar hijackthis.exe op te starten. Bekijk dan eens of je verder geraakt bij het aanmaken van het logje ?

P.S. : dit is toevallig toch geen bedrijfs-PC (met belemmeringen in het gebruik van programma's of tools) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga naar c:\Program files maar trend micro vind ik nergens het enige wat ik vind is het icoon van

Hijackthis(windows installer pakket 1.370kb) maar als ik dit probeer te openen krijg ik dezelfde mededeling.

ik weet niet of dat wordt opgestart via hijackthis.exe wat exe heb ik ook niet zien staan of moet ik daar zelf .exe

van maken op een of andere manier?

Zou het mss iets te maken hebben met de intellingen van de mcafee total protection?

Het is geen bedrijfs pc, gewoon prive laptop.

Mvg

Air

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je virusscanner uit tijdens de installatie van hijackthis (en verbreek eventueel de internetverbinding) en voer de installatie uit als administrator.

Rechts klikken op HijackThis.msi en dan kiezen voor uitvoeren als administrator.

Als het niet lukt om hijackthis op deze manier te installeren, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden in plaats van HijackThis.msi.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.