Ga naar inhoud

Logje nakijken


Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo

Het was niet voor een routinecontrole. Ik heb een ernstig probleem, dit was mijn laatste poging om zelf een oplossing te vinden, maar ik was vrij zeker dat het logje in orde was.

Mijn computer 'freezed' minstens 1 keer per dag. Het scherm blijft hangen, de muis en toetsenbord reageren niet meer. harde reboot is dan nog de enige mogelijkheid.

Ik heb mijn computer zelf in elkaar gestoken, ik doe dit al jaren, nooit problemen gehad, maar een paar maand terug is de eerste freeze gekomen.

Als ik zwaar aan het gamen ben werkt mijn computer zonder problemen uren aan een stuk. Maar als ik een film met VLC of WMP afspeel dan is de kans groot dat hij freezed. Zeker als ik mijn externe harde schijf van 500GB inplug en een bestand kopieer naar die schijf, dan mag ik er 100% van uitgaan dat mijn computer vastloopt. Het probleem komt altijd voor als de computer bijna niets aan het doen is.

Wat ik al gedaan heb om het probleem op te lossen:

  1. Windows gereïnstalleerd (hierna werkte mijn computer goed voor een week of 2 en dan opnieuw een freeze)
  2. BIOS update (meest recente versie)
  3. Alle drivers geupdate (Nvidia, Asus moederbord)
  4. Memtest86 (een uur gedraaid, geen errors)
  5. Prime95 (een uur gedraaid, geen errors)
  6. WMP verwijderd van mijn computer (het probleem deed zich meermaals voor tijdens het spelen van films op WMP, op internet gevonden dat dit misschien het probleem was)
  7. RAM blokjes 2 laten zitten, 2 eruit, zelfde resultaat
  8. PC volledig gekuist (cpu er opnieuw uit, uitstoffen, koelerpasta opnieuw, voeding ontstoft, ...)
  9. RSIT logje laten nakijken :)