Ga naar inhoud

Logje nakijken


Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo

Het was niet voor een routinecontrole. Ik heb een ernstig probleem, dit was mijn laatste poging om zelf een oplossing te vinden, maar ik was vrij zeker dat het logje in orde was.

Mijn computer 'freezed' minstens 1 keer per dag. Het scherm blijft hangen, de muis en toetsenbord reageren niet meer. harde reboot is dan nog de enige mogelijkheid.

Ik heb mijn computer zelf in elkaar gestoken, ik doe dit al jaren, nooit problemen gehad, maar een paar maand terug is de eerste freeze gekomen.

Als ik zwaar aan het gamen ben werkt mijn computer zonder problemen uren aan een stuk. Maar als ik een film met VLC of WMP afspeel dan is de kans groot dat hij freezed. Zeker als ik mijn externe harde schijf van 500GB inplug en een bestand kopieer naar die schijf, dan mag ik er 100% van uitgaan dat mijn computer vastloopt. Het probleem komt altijd voor als de computer bijna niets aan het doen is.

Wat ik al gedaan heb om het probleem op te lossen:

  1. Windows gereïnstalleerd (hierna werkte mijn computer goed voor een week of 2 en dan opnieuw een freeze)
  2. BIOS update (meest recente versie)
  3. Alle drivers geupdate (Nvidia, Asus moederbord)
  4. Memtest86 (een uur gedraaid, geen errors)
  5. Prime95 (een uur gedraaid, geen errors)
  6. WMP verwijderd van mijn computer (het probleem deed zich meermaals voor tijdens het spelen van films op WMP, op internet gevonden dat dit misschien het probleem was)
  7. RAM blokjes 2 laten zitten, 2 eruit, zelfde resultaat
  8. PC volledig gekuist (cpu er opnieuw uit, uitstoffen, koelerpasta opnieuw, voeding ontstoft, ...)
  9. RSIT logje laten nakijken :)

Ccleaner (scan en registry) en Malwarebytes hebben allebei meerdere keren gescand. Volledige systeemscan door Avast laten uitvoeren. Geen problemen gevonden in eender welke scan. (2 bestanden konden niet gescand worden door avast)

Ik ontstof mijn computer zeker elke maand en laat ccleaner en malwarebytes om de 2 maand eens scnannen.

Ik ben teneinde raad en weet niet meer wat ik nog meer kan doen om het probleem te verhelpen. Alle hulp is meer dan welkom.

Alvast bedankt

Mathias

Computer-analyse:

Asus P8Z77V LX2 moederbord

Corsair Vengeance 16GB Ram (4x4GB) 1600MHz DDR3

Intel i5 3570 CPU 3.40 GHz

EVGA GTX 770 Nvidia GPU

1000 Watt Xilence PSU

Corsair i100 waterkoeling

1.5TB HDD

Windows 7 Home Premium 64bit

- - - Updated - - -

Edit: puntje 8. PC volledig uitkuisen is net gebeurt, een half uur voor ik dit bericht schreef. Als het aan stof in het moederbord ligt zal het probleem nu wel opgelost zijn. Maar ik durf te wedden dat mijn computer straks gewoon weer freezed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gaan we nog eens een ander tooltje inzetten:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://speccy.piriform.com/results/2qjNNPTh2KyLCrKL1RZ3cgG

bedankt voor de snelle reactie

(ik ben wel weg om 18u)

- - - Updated - - -

Windows defender heb ik net uitgeschakeld. Door de cpu eruit te halen denk ik dat defender terug aangesprongen is, avast is voldoende.

- - - Updated - - -

en nog een kleine vraag: mijn ram is DDR3 1600Mhz, waarom zegt speccy dan dat die maar aan 668Mhz draaid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt in dit verhaal is het ontbreken van een HD test.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Controleer op deze manier alle 5 de ingebouwde harde schijven en ook de exterene 500GB schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben momenteel bezig met HD Tune te laten scannen, ik houd je op de hoogte

- - - Updated - - -

U had inderdaad gelijk, mijn harde schijven en mijn grafische kaart had ik nog niet gescand. met HD tune ben ik nu bezig, alles verloopt prima.

Voor mijn gpu te testen had ik furmark 1.15.00 gedownload, maar ik ben hier niet vertrouwd mee en ben ook niet zeker of dit werkt (ik heb het dus nog niet gebruikt). Heeft u al ervaring met furmark of heeft u een ander programma dat even goed of beter werkt?

- - - Updated - - -

kleine update: HD tune stopgezet aangezien ik moet gaan helpen op een etentje van de sportclub over een uur. Aangezien HD Tune in totaal 10uur nodig heeft voor mijn kleinste HD te scannen ga ik dat morgen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien HD Tune in totaal 10uur nodig heeft voor mijn kleinste HD te scannen ga ik dat morgen doen.
Dat is het nadeel van grote schijven :-)

Doe maar op je eigen tempo; wij wachten wel tot je klaar bent.

Voor mijn gpu te testen had ik furmark 1.15.00 gedownload, maar ik ben hier niet vertrouwd mee en ben ook niet zeker of dit werkt (ik heb het dus nog niet gebruikt). Heeft u al ervaring met furmark of heeft u een ander programma dat even goed of beter werkt?
Ik ken deze tool wel maar ik heb hem zelf nog niet gebruikt.

Ik zal aan de collega's vragen of er iemand hierbij een handje kan toesteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.