Ga naar inhoud

mogelijk virus en rare problemen


Aanbevolen berichten

mannen/vrouwen (i don't know),

Mijn pc vertoont de laatste tijd wat rare problemen en ik denk dat hij misschien een virus/malware heeft opgelopen.

Kaspersky geeft geen alerts bij het runnen van een scan en ik heb CCleaner gedraait.

Ik wilde een HJT of RSIT logje plaatsen, maar ik weet niet welke van de 2 jullie willen.

Omschrijving van issues:

1. Soms geeft hij uit het niks aan dat hij het usb device niet herkend (zonder dat ik iets inplug)

2. Ik heb een laptop met 2 externe monitors (1 op de vga en 1 via een display adapter). die op de vga heeft vaak, niet altijd, een blanco blok linksboven in het scherm (geen dode pixels). Heel wazig..

3. Hij heeft de laatste tijd veel moeite met gewoon browsen en youtube streamen terwijl ik andere dingen aan het doen ben (ligt niet aan het internet).

4. Met enige regelmaat begint de fan een tijd lang hard te blazen terwijl ik geen zware processen aan het draaien ben.

Dussss. een random verzameling, maar misschien kunnen we er wat mee.

Ik hoor het graag, hulp wordt gewaardeerd!

p.s. kan het trouwens geen kwaad om die logjes openbaar te zetten? dat er dingen in komen te staan die anderen met kwade wil kunnen gebruiken o.i.d.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Logjes in het openbaar kunnen niet misbruikt worden. Er staan er x-duizenden op Internet, maar zonder de PC ben je daar helemaal niets mee.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.


  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

CHRdefaults;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Reset Chrome
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]35029[/ATTACH]

voila

trouwens: mijn java zegt ook vaak dat de update geinstalleerd kan worden. Ik ben net naar de site van java gegaan om te checken of ik de recentste versie heb, die ik dus wel heb. Maar als ik nu dus rechtsonder naar dat vakje (zie printscreentje) ga, zegt hij alsnog dat ik moet updaten.. is dat nou wel de echte java die dat zegt? of misschien een virus o.i.d.?

[ATTACH=CONFIG]35030[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder je huidige JAVA uit Configuratiescherm -> Software.

Dan daarna alle onderdelen van JAVA verwijderen via zoek.exe.

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
 C:\Program Files (x86)\Common Files\Java;fs
 C:\Users\Erik\AppData\LocalLow\Sun\Java;fs
 C:\Users\Melissa - Samsung\AppData\LocalLow\Sun\Java;fs
 C:\windows\SysWOW64\javaws.exe;f
 C:\windows\SysWOW64\javaw.exe;f
 C:\windows\SysWOW64\java.exe;f
 C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Java;fs
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "SunJavaUpdateSched"=-;r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\SunJavaUpdateSched];r64
 C:\Program Files (x86)\Java;fs
 {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9};c
 {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43};c
 autoclean;

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Als dit volledig afgewerkt is, download dan via de JAVA-site de meest actuele versie van JAVA. En laat daarna even weten of je nog meldingen krijgt over een niet-geupdate JAVA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]35035[/ATTACH]

voila, het logje.

Alvast bedankt voor de moeite tot nog toe trouwens!

hij geeft geen update meldingen meer.. het blanco vak, is er ook niet meer, maar soms was hij er wel vaker even niet, dus dat moet zich nog bewijzen of hij blijvend weg is..

Is er verder nieuws uit de resultaten en logs gekomen? Of heb je daar al iets uit af kunnen leiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.