Ga naar inhoud

my start search wil ik kwijt van mijn computer, alles geprobeerd tevergeefs


Aanbevolen berichten

Beste Helpdesk & Forum,

Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw en wil graag meedenken en :-) en meedenken aan oplossingen.

Ik ben zelf momenteel op een probleempje gestuit i.v.m het hardnekkige My start search browser die ik verwijdert wil hebben uit mijn computer.

Ik gebruikte internet Explorer 11 , maar daar ging die juist in zitten, terwijl ik een goed virus programma gebruik die alles in de gaten houd enz.

Nu heb ik momenteel Google Chrome geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan.

Wie kan mij helpen aan een bestand om dat item voorgoed te verwijderen?

Alvast bedankt! :top:

Vr groet,

Ronald 58

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kape ,

Aller eerst bedankt:top: voor uw snelle respons,

Ik voeg hierbij het Log txt bestand mee waar je om vroeg, en hoop dat het verholpen kan worden?:-)

en dat je het probleem ziet.

Mocht je meer info willen hebben , dan zie ik dat wel aan je antwoord,

Maar alvast jij ook bedankt,

Groet Ronald

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {9D974C8C-6D92-44FB-BEAF-B45A1C0CF17F};c
 C:\Program Files\IObit\IObit Malware Fighter\adsremoval;fs
 AdvancedSystemCareService7;s
 ASCAntivirusSrv;s
 vToolbarUpdater18.1.10;s
 C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search\vToolbarUpdater;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{9D974C8C-6D92-44FB-BEAF-B45A1C0CF17F}];
 C:\ProgramData\{D76294E6-03B8-4971-AF2E-3F846161A690};fs
 C:\ProgramData\{E1ED556E-3EA0-4F44-8BE7-CC5FB0F4B424};fs
 C:\ProgramData\{BAF091CA-86C4-4627-ADA1-897E2621C1B0};fs
 C:\Windows\AF54923662584AC6A0435B5B89C6EB61.TMP;f
 C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Enigma Software Group;fs
 C:\Program Files\Enigma Software Group;fs
 C:\ProgramData\{01BD4FC9-2F86-4706-A62E-774BB7E9D308};fs
 C:\ProgramData\AVG Security Toolbar;fs
  emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat bestandje wat ik doorgemaild heb was dus voldoende , Ik ga dit eerst proberen en kom er bij u weer op terug of het wel of niet gelukt is

Als ik het goed begrijp ben ik eindelijk dat vervelende bestandje kwijt als ik dit gedaan heb

Dat zou de bedoeling zijn, maar om zeker te zijn moeten we dat nieuwe logje van zoek.exe kunnen bekijken. Maar de kans is erg groot dat je er dan van verlost bent.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek.exe v5.0.0.0 Updated 23-11-2014

Tool run by Gebruiker on zo 23-11-2014 at 15:11:57,57.

Microsoft Windows 7 Ultimate 6.1.7601 Service Pack 1 x86

Running in: Normal Mode Internet Access Detected

Launched: C:\Users\Gebruiker\Desktop\zoek.exe [scan all users] [script inserted] [Checkboxes used]

===== Runcheck 15:15:13,23 =====

--- Create Environment Variables 15:15:18,50

--- Create System Restore Point 15:15:37,21

--- Checking Input 15:16:42,51

--- AU AppData Check 15:17:01,66

--- Remove From Windows Installer 15:19:01,53

Bedoelde dit ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek.exe v5.0.0.0 Updated 23-11-2014

Tool run by Gebruiker on zo 23-11-2014 at 15:11:57,57.

Microsoft Windows 7 Ultimate 6.1.7601 Service Pack 1 x86

Running in: Normal Mode Internet Access Detected

Launched: C:\Users\Gebruiker\Desktop\zoek.exe [scan all users] [script inserted] [Checkboxes used]

===== Runcheck 15:15:13,23 =====

--- Create Environment Variables 15:15:18,50

--- Create System Restore Point 15:15:37,21

--- Checking Input 15:16:42,51

--- AU AppData Check 15:17:01,66

--- Remove From Windows Installer 15:19:01,53

Bedoelde dit ongeveer?

Dit is een verslag van waar zoek.exe mee bezig is ... en dat is nog maar het begin. Je moet het programma helemaal tot het einde laten scannen en daarna het eindlog plaatsen ter controle. Dat kan best een behoorlijk tijdje duren bij eerste gebruik van het programma en afhankelijk van de inhoud van de PC.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kape,

Ik heb alles gedaan wat u als advies gaf, ook het laatste tooltje met scannen. opeens nam AVG het over en heeft een groot bestand zelf gedelete, zodat My start Search verdwenen is van inter net Explorer.

Voor de zekerheid heb ik Internet explorer opgestart en krijg gelijk de normale startpagina te voorschijn.

Ik kon helaas niet het eind logje naar je doormailen, daar die verdwenen was.

Zoals u kunt zien als in de bijlage werkt mijn internet Explorer weer zonder dat dat het bestand te voorschijn komt met grote hulp van u :top:

Daarbij vraag ik nog even wat is het beste om als browser te gebruiken is uw advies Internet Explorer of Google Chrome?

Ik ben benieuwd naar uw reactie, en antwoord.

Groet Ronald

post-50950-1417706051,2235_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.