Ga naar inhoud

Pc start ontzettend traag op, en geeft dan na 10 min foutmelding


Aanbevolen berichten

Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Ik heb een windows 7 PC die over de laatste 2 maanden steeds langzamer geworden is bij het opstarten, en op dit moment start hij alleen nog op in de veilige modus en ik heb geen internet meer.

Als ik de PC start, begint de harde schijf te ratelen als een gek, dan komt het windows logo en word het scherm weer zwart nu duurt het 6-7 minuten voordat het blauwe welkom scherm komt. als dat er is stopt de harde schijf met ratelen en geeft alleen nog af en toe een tikje, en dan na 3-4 minuten komt een melding dat het systeem profile geen toegang heeft tot de desktop C/ windows/system32/config/systemprofile/desktop heeft geen toegang. als ik dan wat anders probeer krijg ik de volgende melding; server process kan niet gestart worden omdat de identiteit niet klopt kontroleer Usernaam en password, ik heb echter geen user naam of password op mijn PC.

Op de PC is Macafee geinstalleerd en Emsisoft anti malware, en beide kunnen niets vinden, heb ook al geprobeerd met een rescuedisk van Norman en ook van Avira en beide kunnen niets vinden.

en ik heb dus nu een PC die gewoon niet meer werkt, wie kan mij hier helpen om hem weer aan de gang te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]31426[/ATTACH]Hallo Kape,

bedankt dat jij je de moeite neemt om mij te helpen.

Het gaat allemaal een beetje omslagtig omdat ik geen internet meer op de andere PC heb en hem alleen in afgeschermde modus kan laten lopen. maar in de bijlage vindt je het log file maar zoals gezegd van de afgeschermde modus.

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 ""=-;r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupfolder\C:^ProgramData^Microsoft^Windows^Start Menu^Programs^Startup^Password.lnk];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Unattend0000000001{BFA3D12B-66DD-4617-923A-E864BC7D20B5}];r64
 C:\found.000;fs
 C:\bootsqm.dat;fs
 C:\Program Files (x86)\GUMCBD7.tmp;f
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Dat gekraak van de harde schijf is alvast geen goed nieuws. Zou toch maar onmiddellijk beginnen met het overbrengen van je belangrijkste gegevens (documente, foto's, e.d.) naar een externe drager ... want als die HDD het begeeft, ben je alles kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]31453[/ATTACH]Hallo Kape,

Sorry dat ik pas zo laat reageer, maar zit net midden in een verbouwing vandaar. dit kraken van de harde schijf heb ik eigenlijk al vanaf dat ik deze zo'n 1,5 jaar geleden er in gebouwd heb is een of andere black edition die erg snel zou moeten zijn, in vergelijk met normale harde schijven, alleen hij maakt lawaai je hoort hem werken. ik post een bestandje mee dan kun je zelf eens luisteren, wat hij doet als je op aan het starten bent, ik weet niet beter dan dat dit normaal is. als jij nu zegt nee dat is het niet dan kan natuurlijk ook dat de HDD een beschadiging heeft waardoor hij zo langzaam opstart of kan dat niet? ik had chkdsk /f laten lopen en daar had hij 3 slechte clusters ontdekt.

Ik wil me in ieder geval al bij je bedanken voor de moeite die je doet en je alvast prettige paasdagen wensen.

Nou dat posten van het geluid gaat niet zo eenvoudig, mag geen MOV sturen en had hem omgenoemd naar txt maar dan is die te groot, ik stuur hem de volgende keer mee.

AdwCleaner[S0].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kape,

de test is voor mij niet erg duidelijk als ik kijk zie ik dat hij bijvoorbeeld blijft hangen bij om en nabij 500GB als ik de speed scan doe loopt die gewoon door zonder fout, bij de health is ook alles ok, dus ja ik durf het niet te zeggen als ik mijn andere harde schijf controleer zie ik deze wel helemaal tot het einde doorlopen met de scan, en bij de C schijf heb ik dat nog niet gezien.

Dus misschien inderdaad maar de schijf wisselen om zeker te zijn dat ik naderhand geen rare verrassingen heb, is misschien wel het juiste om dan een SSD in te bouwen voor het snellere opstarten en dan een normale schijf voor de data opslag, of wat denk jij daarvan Kape?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welk merk van harde schijf gaat het?

Dan kunnen we eens een test uitvoeren met een tool van de fabrikant.

Bij de error scan blijft deze hangen zo om en bij de 500GB en met de speed test bedoel je het tabblad benchmark neem ik aan?

Kun je van het tabblad benchmark eens een screenshot toevoegen in je volgende bericht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.