Ga naar inhoud

Pc van de ene dag op de andere enorm traag geworden.


Aanbevolen berichten

Beste

Dit is de eerste maal dat ik hulp zoek via deze weg. Excuseer mij a.u.b. voor fouten tegen de gewoontes en gebruiken in dit medium, maar maak me er gerust attent op natuurlijk :).

Nu een tweetal weken geleden is mijn computer plots, van de ene dag op de andere, enorm traag geworden. Opstarten kan nu makkelijk 10x langer duren en ook wanneer de pc al een tijdje opstaat, kan ie plots 'blijven hangen'. Er gaat dan een hele poos voorbij eer ik opnieuw iets kan doen. (Ook wanneer de pc in slaapmodus gaat na even niet gebruikt geweest te zijn, heeft ie enorm veel tijd nodig om weer bruikbaar te worden wanneer ik de pc weer activeer.)

Het is een HP pavilion p6 series en er draait Windows 7 home premium op.

Ik heb al geprobeerd: Defragmenteren, virusscan (AVG free), Ccleaner, het antivirus programma opnieuw installeren, 'vreemde' programma's te verwijderen via configuratiescherm en de pc open maken om het stof te verwijderen, maar niets lijkt te helpen.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen. Zo oud is de pc nog niet en het vreemde is ook dat het van de ene dag op de andere gebeurde...

Met vriendelijke groeten

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi VincentAnderson,

welkom op PC-Helpforum.be. ;-)

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
 vProt;s
 C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\vprot.exe;f
 vToolbarUpdater18.1.9;s
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 ""=-;r64
 "vProt"=-;r64
 C:\ProgramData\YTD Video Downloader;fs
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik kan eigenlijk niet zeggen dat het sneller gaat... :s

Vanaf ik mijn wachtwoord heb ingegeven is mijn bureaublad binnen de 10 seconden zichtbaar.

Vanaf dat punt zijn alle icoontjes van de snelkoppelingen op mijn bureaublad ongeveer binnen de 2 minuten zichtbaar. (Het zijn allemaal snelkoppelingen).

de snelkoppelingen zijn geladen, dus open ik een mapje op mijn bureaublad, het duurt ongeveer 30 seconden tot het mapje zichtbaar opent.

Tot hier dacht ik dat alles goed ging.

Maar dan wil ik Chrome openen; de kader van de browser opent, maar het duurt een goede 10 minuten eerdat er iets zinvol op het scherm komt. (soms geeft ie het gewoon op en komt er de melding (...reageert niet).

Dit was voorheen nooit zo lang. Ook het openen van files in de map die ik hierboven bespreek, het duurt allemaal zo lang eerdat de pc het gevraagde verwerkt krijgt...

Wat ik wel er bij moet vermelden is het volgende:

Sinds ik deze problemen ervaar, merk ik dat de pc (harde schijf?) de eerste 10 minuten zeer kort en herhaaldelijk (om de 3sec voor 1 seconde lang) pruttelt (schrijft/zoekt?).

Wanneer er 10 - 12 minuten verstreken zijn, 'pruttelt' de pc voor een langere tijd en op hogere snelheid (ongeveer 5-6 seconden lang). Het is vanaf dan dat ik iets kan doen op de computer.

Hoe dan ook, tot ongeveer 15 dagen geleden, had ik dit niet en was mijn computer binnen de 4 à 5 minuten volledig operationeel.

Bent u iets met deze info?

Alvast bedankt.

MVG

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.