Ga naar inhoud

Ukash-sabam-geen veilige modus mogelijk virus-waar oplossing vinden


Aanbevolen berichten

Hoi

Gisteren heb ik denk ik een post gezien van het ukash-sabam:hmpf:? virus waarbij je niet in veilige modus kon.

En dit voor redelijke pc noobs, ik vind het echter niet terug en heb nu tijdelijk de beschikking over een laptop.

Kan iemand mij helpen of mij op deze link wijzen?

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag skytca,

welkom op PCH!

Download op een andere niet geïnfecteerde computer de Kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download daarna IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"

  • Selecteer het image bestand van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write". Stop de Kaspersky Rescue CD, in de PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op F11 (of F12 naargelang de pc) en selecteer dan het cdrom station om het rescue systeem van Kaspersky te starten.
  • Bij “Press any key to enter the menu” druk je op gelijk welke toets om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.
  • · Kies in het volgende scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.
  • · Druk hierna op "A" om de licentie overeenkomst te accepteren.

Windowsunlocker

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

18896d1337692266-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-1.jpg

  • Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

18897d1337692407-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-2.jpg

  • Herstart de computer.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaspersky na wat proberen toch kunnen branden op cd.

"Virus-pc" opgestart en cd erin gestoken, pc afgezet, terug opgezet en zowel op f11 als op f12 liggen rammen (zoals bij f8 om veilige modus te kunnen proberen op te starten) maar ik krijg geen melding om cdrom station te kunnen selecteren.

Druk ik direct na opstart op f11 of 12 of druk ik daarop als ik het ukashvirus-scherm zie?

Ik gebruikt windows xp als dat kan helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van zodra je je pc opstart, dien je op de F toets te blijven tokkelen tot je in het boot menu komt.

Indien je het opstartscherm van Windows, of het ukash scherm ziet, ben je te laat en dien je opnieuw op te starten.

Wat is het merk van je pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

f11 of 12 lijken niet te werken, nu toch al een paar keer geprobeerd.

Bij F8 krijg ik eerst een dos? scherm waar ik tussen 3 dingen kan kiezen, daarna kan ik kiezen tussen de verschillende veilige modus schermen (met netwerkverbinding enzo) maar die werken dus niet.

Een merk heb ik niet echt, het is een clown?... het moederbord is een ASUS P5KPL-AM SE.

Een hele goeie vriend helpt mij normaal bij alle pc dingen aangezien dat zijn job is maar die heeft het momenteel heel druk om te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies dan voor de TAB, in je Bios kan je de cd/dvd drive als first boot zetten.

CD/DVD instellen als eerste opstartmedium (first bootdevice).

  • Indien de pc niet start van de bootcd, herstart je de computer.



  • Druk bij het starten van de computer onmiddellijk op de toets die nodig is om in het BIOS setup programma te komen. Meestal is dit F2, F10, F12 of de DEL toets. Op sommige computers kan het ook een andere toets zijn, maar dan zie je dit verschijnen in het opstartscherm wanneer je de computer opstart.



  • In het BIOS kan je via de tab-toets en de pijltjes-toetsen navigeren. Via de Enter-toets kan je de wijzigingen bevestigen.



  • Zoek waar je de opstartvolgorde kan wijzigen. Dit wordt aangeduid als Boot, Boot Order, Boot Options.



  • Zorg dat de CD/DVD-drive als eerste ingesteld staat. (first bootdevice)



  • Wanneer dit gebeurd is ga je naar het menu Exit en kies je voor Exit and save changes.



  • De computer moet nu kunnen starten van de bootcd.



Link naar reactie
Delen op andere sites

effie ter info :

tab voor bios dan f8 dan cdrom gekozen (is dat dos-schermpje) effie groen scherm van kaspersky en direct erna het gewone beginscherm dat opspringt, dus verder niet gedaan.

Nu staat mijn msn open en die werkt, melding van AVG voor de standaardaankoop.Dus ik denk dat ie normaal "werkt".

Welk programma gebruik ik om te scannen? en welke viruskiller zet ik er nadien best op.

Ik kan na een kleine test dus gewoon terug op mijn pc zonder iets te scannen of deleten.

Heel raar en ik snap het volledig niemeer dus zeg maar wat ik nu moet doen om mijn pc te kuisen en te beveiligen.

in elk geval al thx _O_

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.