Ga naar inhoud

Welk antivirus-programma installeren ?


Aanbevolen berichten

De voorbije jaren installeerde ik altijd een aangekocht antivirus programma o.a. Norton, Panda en Kaspersky.

Nu heb ik mij laten vertellen dat deze aangekochte en soms 'dure' programma's niet echt beter zijn dan programma's die je gratis kan vinden op het internet. Dus nu komt mijn vraag, is dit ook waar ? Zo ja, welk(e) gratis programma('s) raden jullie dan aan om te installeren op onze pc ? Onze computer is wel al enige jaartjes oud ;-)

Alvast bedankt, Tanja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Tanja,

Het klopt inderdaad dat een betalende scanner niet altijd beter is. Soms wel, soms niet.

Persoonlijk raad ik steeds de gratis versie van Avast aan.

Kijk eens op onderstaande pagina voor een overzicht van de meest gebruikte gratis virusscanners, telkens met een woordje uitleg bij.

Gratisvirusscanner-downloaden.nl | Gratisvirusscanner-downloaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avast Free en AVG komen steeds goed uit de test, maar Avast Free wordt meestal boven AVG verkozen

Onze computer is wel al enige jaartjes oud

Wat bedoelt u met "oud"? Hoeveel jaar?

Voor echt oude pc's wordt Avira aangeraden omdat deze het best omspringt met systeembronnen.

Nu heb ik mij laten vertellen dat deze aangekochte en soms 'dure' programma's niet echt beter zijn dan programma's

Het klopt dat gratis anti-virus programma's bijna evengoed zijn als betalende , maar de betalende bieden meestal meer opties zoals een firewall, en andere extra beveiligingsopties.

Een combinatie van Avast Free met bijvoorbeeld Malwarebytes Free is een goede keuze. Avast Free scant realtime, dit wil zeggen, op de achtergrond. Malwarebytes Free moet je zelfstandig om de week eens starten. Dit fungeert dan als een extra beveiliging bovenop de bestaande beveiliging van Avast.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.