Ga naar inhoud

xp > 8.1: vraag ivm netbios en spywareblaster


Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

In Windows 8.1 moet je niet zo moeilijk denken hoe je moet doen.

Als ik mij niet vergist is dat met de rechtermuisknop op verbinding naar router en dan eigenschappen.

En dan is het precies hetzelfde als in Windows XP.

Moet ik niet juist zijn dan configuratieschem / netwerkcentrum.

Adapterinstelling wijzigen.

In feite het zelfde als XP maar in XP heet dat netwerk en in Windows 7 / 8 netwerkcentrum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je in het BIOS nakijken bij de opstartvolgorde (Boot order) van de schijven.

Als gewone thuisgebruiker mag je de netbios rustig uitschakelen.

Die netbios dient om de opstartbestanden op te halen van een opstartserver en ik denk niet dat je die staan hebt. :-)

Hier heb ik mij vergist want deze uitleg klopt niet. Sorry :embarassed:

De juiste uitleg kan je vinden op wikipedia.

Kort samengevat: Netbios verzogt de communicatie tussen de verschillende pc's en toestellen op het netwerk.

Als je slechts 1 pc hebt in je netwerk, kan je netbios uitschakelen.

Heb je meerdere pc's of toestellen (bvb 1 pc en 1 printer) op je netwerk, laat je netbios beter ingeschakeld.

Het is zoals Stegisoft zegt: Netwerkcentrum openen en vervolgens aan de linkerkant klikken op adapterinstellingen wijzigen.

Dan dubbelklikken op de gewenste verbinding.

Bij een LAN verbinding krijg je dan dadelijk de eigenschappen, bij een draadloze verbinding moet je links onderaan klikken op de knop eigenschappen.

Een vanaf daar is het identiek aan XP.

Wat betreft het onderste deel van de afbeelding (netwerkdetectie): hiervoor geldt dezelfde redenering.

Als je slechts 1 pc hebt in je netwerk, kan je de netwerkdetectie uitschakelen.

Heb je meerdere pc's of toestellen (bvb 1 pc en 1 printer) op je netwerk, laat je netwerkdetectie beter ingeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.