Ga naar inhoud

automatische updates installeren op Windows 7 Home Premium 64 bits systeem


Aanbevolen berichten

Ik heb Windows 7 Home Premium 64 bits systeem.

Tot op 3-4-2014 werden de automatische updates perfect geinstalleerd.

Sedertdien kan ik zowel de belangrijke updates als de optionele updates niet meer geinstalleerd krijgen. Het downloaden lukt wel maar het installeren niet.

Het gaat om volgende 10 BELANGRIJKE UPDATES en de 5 OPTIONELE UPDATES.

1. BELANGRIJKE UPDATES: Office 2010 - Service Pack 2 voor Microsoft Office 2010 KB 2687435

Beveiligingsupdates Microsoft .NET Framework 3.5.1 op Windows 7 Server 2008 R2 SP1 voor x64 systeem: KB 2898857 - KB 2901112 - KB 2911501

Beveiligingsupdate Windows 7 voor x 64 systeem: KB 2862330 - KB 2887069 - KB 2892074 -

Update Windows 7 voor x64 systeem: KB 2904266

Beveiligngsupdates Windows 7 voor x 64 systeem: KB 2912390 - KB 2916036

2. OPTIONELE UPDATES: Updates Windows 7 voor x 64 systeem: KB 2843630 - KB 2891804 - KB 2913152 - KB 2913431 - KB 2919469.

Het downloaden lukt maar het installeren mislukt steeds en ik krijg volgende foutcodes: 8024200D - 80246007 - 80070643

Ik heb achtereenvolgens volgende zaken geprobeerd zonder succes echter:

1. Mijn anti-virus uitschakelen gedurende de installatie.

2. Het programma FIXIT dat automatisch de updates installeert. (Geeft aan dat de updates geinstalleerd zijn maar dit is niet zo)

3. Het programma KB 947821 System Update Readiness voor Windos 7 x64 systeem (februari 2014) HOTFIX. Dit meldt dat de updates voltooid zijn maar geeft geen melding van de KB nummers maar in ieder geval zijn bovenvermelde updates NIET geinstalleerd.

4. Met het volgende programma heb ik het register opgeschoond "Malware Byte - Anti Malware FREE EDITION.

5. De updates handmatig 1 voor 1 installeren. Na 4 pogingen ben ik gestopt.

6. De PC naar een herstelpunt van voor 3-4-2014 terug te zetten (naar 28-3-2014 omdat de laatste automatische updates tot op 3-4-2014 gelukt zijn ) maar dit lukt niet meer. Waarom niet?

HOE MOET IK DIT PROBLEEM NU OPLOSSEN?

7. Ik heb het Windows 7 forum doorzocht maar vind er de oplossing niet in terug. Men verwijst steeds naar 1 van de bovenvermelde oplossingen die niet werken.

Graag Uw gewaardeerde hulp waarvoor dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens:

1) klik Start | Uitvoeren

2) typ in: cmd

bovenin het menu verschijnt dan ook de tekst "cmd"

klik met rechts daarop en

klik op uitvoeren als administrator

3) in het zwarte scherm:

typ:

net stop wuauserv

en druk op de ENTER toets

4) houd het zwarte scherm open staan

5) start de Windows Verkenner

ga staan in de map:

C:\Windows\SoftwareDistribution

6) klik op één van de bestanden in die map

7) selecteer alles in die map met CTRL+A

8) druk op de DEL(ete) toets om alles te verwijderen

9) nadat het verwijderen is gebeurd (dat vraagt om toestemming): ga naar het zwarte scherm

10) typ in:

net start wuauserv

en druk op de ENTER toets

11) sluit het zwarte scherm en de verkenner

12) ga via start | Alle programma's naar Windows Update

13) klik op zoeken naar updates

14) hopelijk werkt het dan weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een opmerking: in punt 3 en 10 zegt U dat ik moet intikken: net stop wuauserv en net start wuauserv. In beide gevallen mag er geen spatie zijn na stop en start want anders krijg ik het bericht toegang geweigerd. Dit is misschien een belangrijke opmerking voor U.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De commando's die ik doorgaf zijn wel correct!

1) is het Windows account als administrator gedefinieerd? Zo niet, probeer het dan te doen vanuit een account dat administrator is.

2) is stap 2 correct uitgevoerd?

als je cmd hebt ingetypt NIET op de ENTER drukken, maar wachten tot bovenaan in het menu CMD verschijnt.

Daarop rechtsklikken en dan "Uitvoeren als administrator"

Ik neem aan dat het verwijderen van de bestanden ook niet was gelukt. Dat gaat nl. niet als de service wuauserv nog draait!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Repareer de BITS service:

Download het BITS standaard register bestand (Windows Vista, 7& 8)

BITS-default-registry-file-for-7-8-vista.zip

Unzip het bestand → Rechtsklik het “.reg” bestand & kies Samenvoegen


Klik op Start. Typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt → Als administrator uitvoeren

Typ: sc create BITS binpath= “c:\windows\system32\svchost.exe -k netsvcs” start= delayed-auto


Klik op Start. Typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt → Als administrator uitvoeren

Typ nu deze commando's 1 voor 1 in hetzelfde venster van de opdrachtprompt:

regsvr32 oleaut32.dll

regsvr32 jscript.dll

regsvr32 vbscript.dll

regsvr32 msxml.dll

regsvr32 softpub.dll

regsvr32 wintrust.dll

regsvr32 initpki.dll

regsvr32 cryptdlg.dll

regsvr32 qmgr.dll

regsvr32 qmgrprxy.dll


Verwijder de Windows update Downloader map.

"C:\Windows\SoftwareDistribution\Download”


Klik op Start. Typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt → Als administrator uitvoeren

Voer het sfc /scannow commando uit in opdrachtregel

Herstart de computer

Na de herstart moet BITS uitgevoerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net stop wuauserv.
  2. Je kunt met onderstaande tool .net framework 4 grondig laten verwijderen.
    .NET Framework Cleanup Tool User's Guide - Aaron Stebner's WebLog - Site Home - MSDN Blogs
  3. Daarna schoon opstarten en NET Framework 4.5 downloaden en opnieuw installeren:
    Microsoft .NET Framework 4.5 downloaden in het officiële Microsoft Downloadcentrum
  4. Start vervolgens opnieuw op en zet de Windows update service weer aan:
    Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net start wuauserv.

(Bron)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn windows account is als administrator gedefinieeerd.

In stap 2 tik ik cmd in maar als in niet op OK klik gebeurt er niets. Het zwarte scherm verschijnt alleen als ik OK klik na cmd in uitvoeren te hebben ingetikt.

Het verwijderen van de bestanden was WEL gelukt maar mijn probleem was niet opgelost.

Ik heb dus die verwijderde zaken terug gezet vanuit de prullenbak.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp nu dat ik inderdaad een fouje heb gemaakt, waardoor het niet goed gaat:

Wijzig stap 1 in:

1) klik Start en klik dan in het zoekvak onderaan in het menu

In dat geval zie je in stap 2 wel CMD bovenaan in het menu verschijnen en kun je er met rechts op klikken.

Excuus. Komt door te veel uit het hoofd doen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het volgende gedaan en mijn updates zijn nu ALLEMAAL geinstalleerd. (Behalve 1) Gedownload vanuit het officiële WINDOWS DOWNLOAD CENTER!!!

Ik heb 1 voor 1 in mijn webbrowser (Google Chrome) het KB NUMMER INGETIKT en vanuit het "zelfstandige installatieprogramma voor Windows update" geinstalleerd. Dit duurt uren maar is gelukt.

Na iedere KB installatie heb ik de computer opnieuw opgestart. Voor updates Windows 7 64 bits heb ik een code moeten opzoeken in Windows Genuine Advantage maar dit was niet moeilijk.

Voor de beveiligingsupdates moet geen code ingevuld worden. Ik had eerst 1 voor 1 alle updates geinstalleerd en de computer slechts aan het einde van alles slechts 1 maal heropgestart maar dit werkt NIET en ik kreeg volgend bericht: "fout bij configuratie van Windows updates -alle wijzigingen ongedaan maken" Dus werd geen enkele update zo geinstalleerd

De enige update die NIET GEINSTALLEERD KAN WORDEN is "OFFICE 2010 SERVICE PÄCK 2 VOOR MICROSOFT OFFICE 2010 KB 2687455" omdat die niet van toepassing is op mijn PC (Dit krijg ik als bericht op mijn PC). Ik gebruik Microsoft Office 2007.

Echter komt de vraag om deze belangrijke update te installeren steeds terug. 1. HOE KAN IK VERMIJDEN DAT DIT STEEDS ONNODIG TERUGKOMT

Ik heb gecontroleerd of alle updates in de lijst van "geinstalleerde updates" voorkomen en die zijn er inderdaad allemaal. (Behalve die Office 2010!!!)

Ik weet nu niet of ik in de toekomst AUTOMATISCH de volgende updates zal geinstalleerd krijgen. Effen afwachten dus.

Uw suggestie om mijn BITS service te repareren zoals hieronder aangegeven heb ik dus niet uitgevoerd. 2. MOET IK DIT NOG DOEN OF TOCH EVEN WACHTEN TOT ER OPNIEUW UPDATES AANGEGEVEN WORDEN?

Graag Uw antwoord op punt 1. en 2.

Mvg

- - - Updated - - -

Geen excuses nodig. Ik heb geprobeerd wat U nu aangeeft en dit geeft mij het zwarte beeld dat ik vroeger ook al had omdat mijn PC reeds als Administrator geinstalleerd is.

Maar in ieder geval bracht deze suggestie geen oplossing.

Veel dank voor Uw moeite:welkom:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.