Ga naar inhoud

Bestanden HDD recupereren


mani88

Aanbevolen berichten

De harde schijf van mijn computer is kapot en daardoor krijg ik Windows niet meer opgestart. Ik heb intussen mijn (kapotte) harde schijf uit de computer gehaald en een nieuwe geplaatst. Met deze nieuwe harde schijf (+ installatie Windows) start mijn computer weer helemaal op zonder enige problemen.

Echter, ik wou mijn (kapotte) harde schijf nu als externe harde schijf aansluiten op mijn computer, in de hoop nog enkele bestanden te kunnen recupereren. Dat loopt echter niet zoals ik had verwacht.. Als ik mijn harde schijf aansluit op computer, krijg ik enkel een "F:\Recovery" drive te zien. Ik had gehoopt om alle bestanden die ooit op mijn computer hebben gestaan te kunnen zien en zo nog enkele documenten te kunnen recupereren.

Wie kan mij verder helpen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag mani88,

Als ik mijn harde schijf aansluit op computer, krijg ik enkel een "F:\Recovery" drive te zien.

En staat er iets nuttigs op die recovery partitie (neem ik aan) ? Met andere woorden, kan je deze partitie openen ?

Maak een printscreen van schijfbeheer. Schijfbeheer bereik je door de Windows en R- toets samen in te drukken.

Je ziet dan het venster Uitvoeren in dat venster typ je diskmgmt.msc en klik op OK .

De schijven worden in beeld gebracht.

Maak er dus een printscreen van en plaats die afbeelding in je volgend bericht.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zo'n een toestel om de harddisk erin te plaatsen en dan kan je via usb de harddisk hopelijk benaderen als het niet defect is.

Ik heb een behuizing + USB-aansluiting aangeschaft, dus dat is het probleem niet. Probleem is dat ik na het aansluiten van mijn harddisk via USB op de computer, ik geen enkel bestand terugvindt op de (externe) harde schijf...

Dag mani88,

En staat er iets nuttigs op die recovery partitie (neem ik aan) ? Met andere woorden, kan je deze partitie openen ?

Maak een printscreen van schijfbeheer. Schijfbeheer bereik je door de Windows en R- toets samen in te drukken.

Je ziet dan het venster Uitvoeren in dat venster typ je diskmgmt.msc en klik op OK .

De schijven worden in beeld gebracht.

Maak er dus een printscreen van en plaats die afbeelding in je volgend bericht.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Screenshot in bijlage. Als ik mijn externe harde schijf aansluit via USB, dan is het die "SYSTEM RESERVED" die erbij komt (ik was in mijn eerste bericht dus verkeerd, het is niet "recovery" maar "system reserved"). Echter, als ik via "Mijn computer" die "SYSTEMRESERVED" open, dan krijg ik geen enkel bestand te zien (ook geen onzichtbare). Bovendien zou die schijf maar 100MB groot zijn, terwijl het een harde schijf van 500GB is.

post-2929-1417705965,7849_thumb.jpg

post-2929-1417705965,8183_thumb.jpg

post-2929-1417705966,1424_thumb.jpg

aangepast door mani88
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het belangrijkste is wel dat je HD herkent wordt. Wat er eigenlijk verschijnt is een soort herstel partitie van 100 MB. Om die herstel partitie terug te verbergen kan je het volgende proberen: klik op rechtermuisknop op SYSTEM RESERVED (F:) > Stationsletter en paden wijzigen > Verwijderen

Nu ziet het er al beter uit, want er is voor het gedeelte met 451,66GB data een aparte drive (E:) gemaakt.

Echter, als ik deze wil openen ("Verkennen"), dan krijg ik melding dat ik schijf moet formatteren..

Maar dat wil ik uiteraard niet, want ik wil mijn gegevens niet verliezen...

post-2929-1417705966,6085_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al een minder goed teken... Je schijf staat in RAW modus, dat wil dus zeggen dat je HD op één of andere manier niet gelezen kan worden door je computersysteem...

Zou je eens je HD willen testen op eventuele (hardware) fouten met onderstaand programma ? Vergeet niet om in het uitrolmenu, zoals op de afbeelding in de rode kader, de juiste harde schijf aan te duiden !

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.