Ga naar inhoud

Bios paswoord beveiligd


JVDYCK

Aanbevolen berichten

Ik wens de bootmgr aan te passen maar geraak niet in Bios, blijkbaar is deze paswoord beveiligd.

Zelf heb ik nooit een paswoord in Bios ingegeven.

Kan ik het paswoord verwijderen of overrulen of kan iemand mij een paswoord doorgeven?

Laptop Packard Bell easynote LM

Model: MS2291

S/N: LXBKN02035041B2A362200

SNID/ 04173170222

Moederbord: JE70-DN MB / 09929-1 / 4.8.4 HP01 .011

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Packard Bell is van mijn neef. Daar hij in de computerwereld niet thuis is probeer ik hem te helpen, wat mij dit maal niet lukt.

Ik heb de voeding, de batterij en de batterij van het moederbord al verwijderd, zonder resultaat.

Mvg. Jan

Hoi JVDYCK,

welkom op PC-Helpforum.be. ;-)

Ben jij de eigenaar van deze Packard Bell ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is de eerste eigenaar. Ik ga mij vandaag informeren wanneer en waar hij hem gekocht heeft. ik dacht in de Carrefour. ik heb met hem verleden week over het bios paswoord gepraat, hij bevestigd dat hij er geen paswoord op geplaatst heeft. Ook ben ik er van overtuigd dat mijn neef het bestaan van Bios en hoe men daar moet geraken niet kent. Bij de kleinst storing of aanpassing vraagt hij mijn hulp, het zou mij verwonderen dat hij eender welke settings aangepast had en het dan niet gezegd heeft.

Mvg. Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, bedankt voor uw snelle reacties, zelfs op een zondag. Dit is de eerste keer dat via een PC forum naar een oplossing moet zoeken, ik begrijp uw bezorgdheid maar dit is geen gestolen laptop. Ik heb ondertussen het aankoopbewijs in mijn bezit. De laptop is aangekocht in de Carrefour op 29/01/2010, als het tot een oplossing kan leiden kan ik u een copy bezorgen maar voorlopig sta ik nog geen stap verder.

Hoop doet leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben, net zoals de meeste van mijn collega's, quasi alle dagen online maar het weekend is voor mij ideaal om wat meer online te zijn, omdat ik dan geen verplichtingen naar mijn werkgever toe heb ... ;-)

Een gestolen laptop heb ik niet meteen in mijn achterhoofd ... ik maak me enkel de bedenking WIE er een paswoord heeft opgezet. Als het niemand is uit de entourage van je neef dan is de enige zinnige uitleg die ik kan bedenken dat het toestel als demo in de winkel stond en dat het paswoord er werd opgezet door een medewerker van Carrefour.

Zo'n biospaswoord is niet even eenvoudig te resetten als een Windowswachtwoord, zeker niet op een laptop, zie deze link ... je kan het eens éénmalig proberen met "Bell9" (zonder de aanhalingstekens, zie deze info), maar hou er rekening mee dat de kans dat dit gaat werken eerder "klein" is op een recente laptop ... :dong:

Dit kan, tegen betaling, opgelost worden door Packard Bell ... maar ik vrees dat dat niet meteen de oplossing is die je in je achterhoofd had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie ik ga dit zeker proberen maar het zal niet voor vandaag zijn mijn vrouwke heeft ook nog plannen.

PS. ik had al met Packard Bell telefonische contact, zij stellen voor het toestel op te sturen voor herstelling. Ik vrees dat de herstelling de kostprijs gaat benaderen.

Gr. Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog andere, hopelijk nuttige, info voor je.

Via deze link kan je de Service Manual van de Packard Bell Easynote LM80 / LM81 / LM82 / LM83 en LM94 bekijken ... scrol naar pagina 34 van 146, daar kan je de instructies bekijken om het biospaswoord te resetten.

Mocht je dit willen uitvoeren ga dan zeer voorzichtig te werk en volg nauwgezet de instructies ! ... mogelijk moet je een geheugenmodule (RAM-latje) verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.