Ga naar inhoud

Blue screen of death bij spelen Minecraft


Jerooney

Aanbevolen berichten

Hallo,

Tijdens het spelen van Minecraft krijg ik regelmatig een BSOD. Erg vervelend natuurlijk, en ik zou dit graag oplossen. Bij alle keren dat er een BSOD verschijnt, draaide Minecraft. Als Minecraft niet draait heb ik er nooit last van, dus ik heb het sterke vermoeden dat het daar verband mee houdt.

23wwmye.jpg

Met vriendelijke groet,

Jerooney

Link naar reactie
Delen op andere sites

The VIDEO_TDR_ ERROR bug check has a value of 0x00000116. This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
Dit wil zeggen dat de videodriver zich niet herstelt na een time-out.

Deze time-out wordt waarschijnlijk veroorzaakt door Mincraft aangezien het enkel daar voorkomt.

Je kan proberen om een nieuwere driver voor de videokaart te installeren.

Kan je het merk, model en juiste type van de pc opgeven?

Dan kunnen we eerst bij de fabrikant gaan zoeken.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de volgende laptop: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (N0015S35)

Snapshot van Speccy:

http://speccy.piriform.com/results/25P7gHRMD1Z2OuN5xUJAoZ3

Zoals ook in het snapshot te zien is, heb ik een SSD geplaatst en de optische drive weggehaald. Verder is de laptop in dezelfde staat als ik hem heb gekocht.

aangepast door Jerooney
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de nieuwste grafische driver voor jouw laptop hier downloaden.

- - - Updated - - -

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de TOSHIBA MQ01ABD100 als harde schijf van en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.