Ga naar inhoud

Cd schrijven register probleem


Aanbevolen berichten

Halo,

Ik heb sinds zo net een probleem opgemerkt met mijn cd-burner (TSST Corp DVD+-RW TS633A ATA device). Om één of andere reden wilt hij geen lege cd's meer herkennen. Gisteren heb ik nog enkele CD's gekopieerd door ze via het programma naar ImgBurn naar een ISO om te zetten om vervolgens die ISO terug op een lege cd te branden. Dit ging zonder enkel probleem (soms bleef "synchronizing cache wel happeren en moest ik de cd er gewoon uithalen en was het proces geslaagd). Nu herkent hij dus geen CD's meer en ik heb de driver al opnieuw geïnstalleerd en windows fix ook al laten lopen. Met geen enkel resultaat. Ik denk dat er delen uit mijn registry ivm CD's branden verdwenen zijn, maar weet niet hoe ik dit terug opnieuw moet instellen. Iemand raad?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat omdat het al geen hardwaren probleem kan zijn want hij leest nog altijd wel cd/dvd waar reeds bestanden opstaan. Die windows fix dat ik het geprobeerd heb ik op de site van Microsoft gevonden en pakt gewoon enkele voor de hand liggende problemen aan, zoals bv het opnieuw installeren van de driver etc. Ik ben ook al naar een eerder herstelpunt gegaan maar zonder resultaat precies. Wat ik vergeten te vermelden ben is dat ik ook 2maal een blauw scherm heb gekregen tijdens het branden van een cd waarna mijn pc opnieuw opstarten. Er werd toen iets vermeld over een fout met de driver.

Ik denk dat het een registry probleem is omdat ik op sites lees dat windows een automatisch ingebouwd systeem heeft voor het branden van media. Maar ik vind deze entry niet terug in mijn registry terwijl die er volgens andere mensen wel zou moeten staan iet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt het probleem soms aan de lege schijfjes? Over welke schijfjes gaat het?

Als je een leeg schijfje in je cd-rom plaatst zie je die wel in de verkenner?

Zit het probleem soms in je brandsoftware?

Als je in apparaatbeheer kijkt is daar bij je cd-rom een geel vraagteken of driehoekje aanwezig?

Heb je deze link al doorgenomen?

Lost bovenstaande je probleem niet geef dan merk en model/nummer van je PC door en voer dan ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het overzicht van mijn hardware,

http://speccy.piriform.com/results/gSlCxvGOoSSKeJZgDz3ijFH

Er is volgens mij niets mis met mijn hardware op zich. Ook niet met mijn bransoftware. Mijn optische schijf speelt nog steeds cd's en dvd's af. En leest ook lege dvd's. Het is enkel bij de cd's dat het misloopt. Bij het hardware overzicht in windows is ook alles in orde. En met de cd's kan volgens mij ook niets mis zijn want ik gebruik al zeker een jaar dezelfde. Vandaar nog steeds het idee dat tijdens mijn blue screen crash er iets in het register is veranderd waardoor mijn drive lege cd's niet meer wilt herkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De link die je me hebt doorgestuurd had ik voordien al helemaal uitgeprobeerd en ook zonder resultaat. En tune-up staat ook al enkele jaren op mijn pc dus dat kan het probleem ook niet zijn. Het is echt specifiek sinds die crash dat het probleem zich voordoet. Ook kreeg ik net de opmerking wanneer ik een muziekcd instak: De registerwaarde die itunes gebruikt voor het importen en branden van bestanden ontbreekt. Installeer itunes opnieuw. Maar cd's afspelen is geen probleem. Ik ga itunes nu opnieuw installeren maar ik betwijfel of dit iets zal opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.