Ga naar inhoud

computer werd per abuis uitgeschakeld tijdens "start en opbouw" van windows


mvd

Aanbevolen berichten

In Detail :

Het is een Desktop.Bij aanzetten - zoals gewoonlijk - verschijnt op het scherm deze keer de boodschap : geen signaal.Het scherm blijft donker. Via het menu van het scherm kan de bron niet meer teruggevonden worden. Dan verschijnt : check kabel. Kabel is HDMI.

Dan : domme reflex interventie (van bijstaander) : Via de hoofdschakelaar wordt Desktop snel uit en terug aangeschakeld....want het kon ook de Computer zijn en niet het scherm... Scherm funtioneert ! MAAR...met de boodschap : Windows werd onverwacht uitgeschakeld en wordt nu terug uitgevoerd.. (Uit het Duits vertaald)

Sindsdien en dit is nu 22 uur aan de gang...lopen er 68 processen waarbij ik 2 schermbeelden kan oproepen ..

één met ..CPU belasting

en één met alle processen die aan de gang zijn..en waarbij ik Bits en Bytes aantallen zie veranderen

Verder is er een lijst waarbij ik kan zien welke processen "Beendet" zijn en welke "Wird ausgefuhrt" status hebben.Voilá

met hartelijke dank voor advies.. en hopelijk ontploft de zaak niet.

mvd:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zou doen (behalve er serieus aan denken van Windows terug helemaal te installeren) : het ding gewoon uitzetten, proberen in veilige modus te geraken en daar ofwel een systeemherstel proberen - al denk ik dat dàt niet gaat lukken...

Je zou ook kunnen proberen met 'laatst werkende configuratie' (of hoe heet het ding ook weer?) - al vrees ik ook dààr voor.

ps: had jij een duitse windowsversie ... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,Mr Passer

Als "nieuw" verschijnsel kan ik melden :

ik kan BVB Outlook normaal openen

ik kan de Explorer normaal openen..

ik kan op Internet

dit alles dus terwijl die processen zich verder "ausführen".

Wat me in feite interesseert voor ik hulp inroep om te herinstalleren..Wat probeert Windows hier te doen... cq te herstellen

bg mvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mvd,

'k zou het niet weten, mogelijk is hij zichzelf aan het herstellen gezien hij spreekt van "zichzelf herstellen".

Nu je zo ver bent zou ik zeggen: wacht even af hoe het zich wel of niet oplost - al doet hij er volgens mij veel te lang over.

(en dat van dat 'Duits' is me ook duidelijk geworden toen ik links op het scherm Schleswig - Holstein las ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.