Ga naar inhoud

De Service user profile verhindert het aanmelden...


DeeWee

Aanbevolen berichten

Beste,

... Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.

Deze melding krijg ik al ik mij wil aanmelden op mijn PC met mijn vaste account met administratorrechten. Ik kan mij nu enkel aanmelden via mijn reserveprofiel, maar hier heb ik geen administratorrechten. Ik heb al diverse malen heropgestart, geen oplossing echter. Ook wilde ik zoals vroeger opstarten via F8, maar het probleem is dat ik nooit meer de opstartprocedure kan zien vooraleer het Windows-logo verschijnt. Bij mij verschijnt na een tijdje zwart scherm, direct het aanmeldingsscherm met mijn account en mijn reserve-account. Dus als ik op F8 druk, komt er zelfs geen aanmeldingsscherm te voorschijn.

Vraag 1 is dan ook: hoe kan ik in deze omstandigheden toch nog in Veilige Modus opstarten ?

De alternatieve methode is die via de oplossing van Microsoft en dat is in het register wijzigingen aanbrengen. Nu vind ik die bewuste sleutel wel, maar ik vind daar meerdere waarden met S1-5-21 en een hoop getallen erachter, waardoor ik niet zeker ben of ik wel de juiste zou uitkiezen. Als ik dus dubbelklik op die sleutel met .BAK, dan herken ik daar mijn account "DIRK" in die nu niet meer kan opstarten. Maar welke sleutel moet ik dan als tweede nemen om die dan eerst te wijzigen met de extensie: .BA ?

Vraag 2 is dan ook, welke sleutels moet ik wijzigen naar .BA en naar .BAK in mijn situatie ?

Zijn er andere methodes om mijn PC terug opgestart te krijgen ?

mvrgr,

Dirk

post-33579-1417705853,4359_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om in veilige modus te geraken dien je DIRECT op de F8 toets te tokkelen al sje de PC herstart.

Je moet dus niet wachten tot er een of ander beeld verschijnt.

Als je in veilige modus zou geraken probeer dan onderstaande uit te voeren.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie.

Eigenlijk duw ik op F8 vanaf de opstart en blijf ik maar duwen, minutenlang zelfs, maar ik geraak niet in veilige modus.

Mag ik die tool RSIT ook draaien vanuit mijn reserve-account ?

Nog andere bedenking: zou het opgelost raken als ik vanuit mijn reserve-account zou teruggaan naar een vorig herstelpunt ?

mvrgr,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik via mijn reserve-profiel een poging gedaan tot systeemherstel, maar dan vraagt hij naar het wachtwoord van mijn hoofdprofiel en dat wil hij dan niet aannemen omdat ik via mijn reserve-profiel geen administratorrechten heb...

Idem als ik het probeer met RSIT 64 bit vanuit mijn reserveprofiel maar met rechtsklikken om als Administrator uit te voeren: hij aanvaardt dan mijn wachtwoord niet van mijn geblokkeerde hoofdprofiel !post-33579-1417705853,6338_thumb.png

Hij kan het bestand dan niet vinden... zie bijlage.

Hoe kan ik dan alsnog RSIT aan de praat krijgen ?

vrgr,

Dirk

aangepast door DeeWee
Link naar reactie
Delen op andere sites

De herstelschijf heb ik nog liggen, maar net zoals ik niet kan opstarten in veilige modus, kan ik ook niet in mijn Bios geraken. Als mijn PC opstart, zie ik de opstartbestanden niet voorbij komen, ik moet dus in een zwart scherm de F8 indrukken voor veilige modus of ESC voor mijn Bios, maar als ik dat probeer, blijft mijn scherm zwart en kan ik niet verder geraken...

Kan ik eventueel vanuit mijn tweede profiel, mijn wachtwoord van mijn hoofdprofiel verwijderen ?

Of kan ik aan mijn tweede profiel ook beheerders- administratorseigenschappen toekennen ?

Of hoe kan ik alsnog verder geholpen worden ?

mvrgr,

Dirk

aangepast door DeeWee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een merk computer of een zelf samengestelde?

Indien merk computer geef dan merk, model en modelnummer door.

Wat ik niet begrijp is dat je totaal niks ziet opstarten maar dat je wel gewoon weg kan inloggen met een ander account.

Je hoeft ook niet in veilige modus of je BIOS te gaan als je PC in staat is om op te starten vanaf cd-rom.

Je moet de dvd in de lade plaatsen en de PC herstarten.

Tijdens het herstarten zie je op een gegeven moment de tekst " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" verschijnen, druk dan direct op een willekeurige toets.

Zo kan je opstarten vanaf dvd in plaats van je harde schijf.

Lukt bovenstaande niet voer dan RSIT uit vanaf je andere account, maar je dient dit in principe uit te voeren als administrator en dus..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

De computer is een MEDION Akoya P5330 D.

Tijdens het opstarten komt er dus niets te voorschijn, tot na enkele minuten het inlogscherm verschijnt waarop mijn 2 accounts staan. Mijn hoofdaccount (met beheersrechten) kan ik niet meer openen. Mijn reserveaccount (wordt anders nooit gebruikt, en heeft geen beheersrechten en heeft geen wachtwoord) kan ik dus wel openen. Als ik tijdens het opstarten ESC of F2 of F8 of F10 indruk, blijft het scherm zwart, ook als ik hem minutenlang laat "opstarten". Ik kan dan niet anders dan hem via de PC-knop af te leggen.

Mijn herstelCDROM of DVD zit in de CD-speler, maar ik krijg geen tekst te zien "druk op willekeurige knop.... tijdens het opstarten.

In mijn verkenner zie ik de herstelschijf zitten, en als ik van hieruit via de SETUP wil opstarten, wordt er weer naar mijn wachtwoord gevraagd, die hij dus nu ook niet wil aanvaarden... Zie in bijlage knipsel uit de Verkenner.

Is er een methode om het wachtwoord te verwijderen, maar dan vanuit mijn problematiek gezien... ?

mvrgr,

Dirk

post-33579-1417705854,7971_thumb.jpg

aangepast door DeeWee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn herstelCDROM of DVD zit in de CD-speler, maar ik krijg geen tekst te zien "druk op willekeurige knop.... tijdens het opstarten.

In mijn verkenner zie ik de herstelschijf zitten, en als ik van hieruit via de SETUP wil opstarten, wordt er weer naar mijn wachtwoord gevraagd, die hij dus nu ook niet wil aanvaarden... Zie in bijlage knipsel uit de Verkenner.

Is er een methode om het wachtwoord te verwijderen, maar dan vanuit mijn problematiek gezien... ?

mvrgr,

Dirk

Het is echt niet de bedoeling dat je opstart vanaf harde schijf, maar vanaf je dvd.

Die tekst verschijnt onder aan op een zwart beeld als de PC bezig is met opstarten.

Hoe alles in zijn werk gaat kan je lezen in bericht 5.

De woorden "hier" zijn er rood, als je er op klikt kom je op een andere pagina waar je een handleiding aantreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Het grote probleem waardoor ik niets kon doen tijdens het opstarten (zwart scherm), is opgelost!

Ik heb er een kenner bijgehaald en die zag dat er aan mijn PC ook een tweede scherm hing, die weliswaar niet in gebruik was.

Toen wij dat scherm in gang staken, bleken die "opstartbestanden" op dat tweede scherm tevoorschijn te komen, en daardoor zag ik dus niets op mijn hoofdscherm!

En van hieruit konden we dan via Veilige Modus naar een eerder herstelpunt gaan en zo de PC weer in normale werking krijgen. Die kenner vreest dat een latere Windows Update de oorzaak was van mijn probleem. Dus ik wacht nu wel af en zie of die updates opnieuw zullen uitgevoerd worden en weer voor problemen zullen zorgen.

mvrgr,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.