Ga naar inhoud

Geïnstalleerde programma's in Windows 8.1 laten zoeken bij dual-boot


Compuprutser

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Zoals hier beschreven, heb ik een dual-boot syteem gemaakt met Windows 7 en Windows 8.1.

Hier heb ik 2 vragen:

  1. Kan ik nu Windows 8.1 de programma's laten opzoeken en automatisch installeren in Windows 8.1?
  2. Kan ik in Windows 8.1 dezelfde gebruikersbestanden gebruiken, die ik in Windows 7 gebruik? Bijvoorbeeld de bestanden van Outlook? Die staan op een andere schijf.

Graag jullie gewaardeerde adviezen.

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient de software in Windows 8.1 opnieuw te installeren en ook voor Outlook maak je best het account opnieuw aan, als het gaat om een PST bestand van Outlook op een andere schijf zou je die denk ik wel kunnen gebruiken maar of alles vlekkeloos zal blijven werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, wat dat installeren betreft is het duidelijk.

Ik heb ook ergens gelezen dat je voor een pakket als Office 2010 aan 2-de licentie moet hebben bij dual-boot. Klopt dat?

In dat geval kan ik dus niet naar keuze gaan werken met Win8.1 of Win7.

Ik heb wel goede hoop dat ik dat PST-bestand vanuit beide OS-en kan benaderen. Toen mijn huidige PC ter reparatie was opgestuurd, had ik het o.a. dat PST overgebracht naar een andere PC en daar kon ik er gewoon mee werken. Later heb ik het PST weer teruggeplaatst op mijn gerepareerde PC en ook toen kon ik gewoon doorwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, wat dat installeren betreft is het duidelijk.

Ik heb ook ergens gelezen dat je voor een pakket als Office 2010 aan 2-de licentie moet hebben bij dual-boot. Klopt dat?

In dat geval kan ik dus niet naar keuze gaan werken met Win8.1 of Win7.

Voor sofwareinstallatie (en licenties) worden win 7 en win 8 in dual boot, beschouwd als 2 verschillende pc's en heb je dus 2 licenties nodig.

Als je een licentie hebt voor installatie op meerdere pc's, kan je deze op beide OS gebruiken om Office te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.