Ga naar inhoud

Geen geluid meer na installatie programma


DHZ

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een PC met Windows XP. Een tijdje geleden werd op de website Giveaway of the Day een programma voorgesteld waarmee het mogelijk is geluid op te nemen (zie Giveaway of the Day in Dutch ? iGetting Audio 1.0 ).

Nadat ik dit programma .(i-Getting Audio, website Tenorshare iGetting Audio - Streaming Audio Recorder to Download Online Music ).geïnstalleerd had, kreeg ik echter nog enkel geluid uit de speakers van de PC nadat ik dat programma eerst opstartte. Tijdens de installatie kreeg ik ook een melding dat dit programma niet door Microsoft goedgekeurd was of zoiets.

Ik heb het programma dan maar verwijderd, maar vanaf dan had ik geen geluid meer! Ik heb nu van hun website een proefversie geïnstalleerd en heb (voorlopig ?) opnieuw geluid. Tijdens de installatie was er ditmaal geen opmerking van Windows.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder (de-installeer) de proefversie van het programma en doe dan het volgende.

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Dubbelklik op besturing voor geluid, video en spelletjes.

Klik dan met rechts op TShare Virtual Audio en kies voor verwijderen ( of installatie ongedaan maken).

Op de vraag of ook de bestanden moeten verwijderd worden, klik je ja.

Ruim daarna het register op met CCleaner.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Register” en klik dan op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Herstart daarna de pc en kijk of je nu wel geluid hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.